Koronawirus a sprzedaż smartfonów. Branża powoli się odradza

Koronawirus a sprzedaż smartfonów. Branża powoli się odradza04.06.2020 14:37

Nie jest tajemnicą, że pandemia COVID-19 bardzo negatywnie wpłynęła na rynek urządzeń mobilnych. Wiele wskazuje jednak na to, że rok nie zakończy się tak tragicznie, jak można było przypuszczać jeszcze kilka tygodni temu.

Na początku roku rynek smartfonów zaliczył największy spadek w historii. W lutym z fabryk wyjechało aż o 38 proc. mniej smartfonów niż rok wcześniej.

Wówczas pandemia dopiero się zaczynała, więc wielu analityków zakładało najczarniejsze scenariusze. Sytuacja zaczyna się jednak stabilizować.

Zdaniem IDC, w całym 2020 roku rynek smartfonów stopnieje o 12 proc.

Czynniki mikroekonomiczne wywołane przez koronawirusa sprawiły, że dla wielu konsumentów na świecie nowy smartfon przestał być wydatkiem pierwszej potrzeby. Nie bez znaczenia było także to, że wiele fabryk przestało funkcjonować.

Firma analityczna IDC zwraca jednak uwagę na to, że większość zakładów wznowiło działalność, a podjęte przez producentów kroki - m.in. większy nacisk na sprzedaż online - pozwolą zniwelować spadki sprzedaży.

Zdaniem analityków, w całym 2020 roku na rynek trafi ok. 1,2 mld smartfonów. W 2019 było to 1,371 mld, co oznacza ok. 12-procentowy spadek rok do roku.

Przewidywania dotyczące liczby smartfonów dostarczonych w kolejnych latach, Źródło zdjęć: © IDC
Przewidywania dotyczące liczby smartfonów dostarczonych w kolejnych latach
Źródło zdjęć: © IDC

Przypomnę, że w lutym spadek był niemal 40-procentowy. W pierwszej połowie roku ma to być 18,2 proc. Widać więc wyraźnie, że z miesiąca na miesiąc jest coraz lepiej, choć oczywiście dla wielu firm spadki i tak będą bolesne.

Katalizatorem sprzedaży smartfonów ma być 5G

Analitycy zauważają, że przez rosnące bezrobocie i widmo kryzysu ekonomicznego konsumentom zmieniły się priorytety wydatkowe. Z drugiej jednak strony wielu z nich czuje chęć korzystania z sieci nowej generacji. Dlatego w kolejnych miesiącach to właśnie obsługa 5G ma być jednym głównych czynników wpływającym na decyzje zakupowe klientów.

Przypomnę, że 5G nieśmiało zawitało już także do Polski. Z naszych testów wynika, że nawet na niższych pasmach wzrost prędkości względem 4G jest nawet 8-krotny.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.