LG zaprzepaściło niesamowitą okazję. Gdy Samsung walczył z kryzysem, rodzimy rywal odnotował słabe wyniki sprzedaży smartfonów

LG zaprzepaściło niesamowitą okazję. Gdy Samsung walczył z kryzysem, rodzimy rywal odnotował słabe wyniki sprzedaży smartfonów25.01.2017 16:33
LG V20 to bezpośredni konkurent Galaxy Note'a 7, który nie jest dostępny w Europie

W drugiej połowie 2016 roku Samsung zaliczył spektakularną wpadkę - Galaxy Note 7 przez poważną wadę produkcyjną został wycofany ze sprzedaży. Co w tym czasie zrobił jego rodzimy konkurent? Zanotował fatalne wyniki sprzedaży telefonów.

LG Electronics pod kreską po raz pierwszy od sześciu lat

Koreańczycy ujawnili raport finansowy za 2016 rok. W czwartym kwartale firma wygenerowała 12,8 miliarda dolarów przychodu, ale i tak odnotowała stratę operacyjną w wysokości 224 milionów dolarów.

Warto w tym miejscu nadmienić, że LG Electronics zamknęło kwartał na minusie po raz pierwszy od 2010 roku.

Jedna z głównych przyczyn to słabe wyniki finansowe działu mobilnego

Słabe osiągi działów LG Mobile Communications oraz LG Vehicle Components pociągnęły na dno całe LG Electronics - koncern, który produkuje telewizory, lodówki, klimatyzatory, pralki, monitory i wiele, wiele innych urządzeń i komponentów.

Od października do grudnia 2016 roku LG wygenerowało na smartfonach 2,5 miliarda dolarów przychodu, czyli o 29 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku wcześniejszego (3,3 miliarda dolarów). Firma nie ujawniła jednak, jak wysoką stratę zanotował ten dział.

LG G5 okazał się porażką, a LG V20 sukcesem

Koreańczycy przyznają wprost, że rentowność działu mobilnego została "zahamowana przez słabe wyniki sprzedaży LG G5". Co jednak ciekawe, w tym samym raporcie LG pochwaliło się wysoką sprzedażą LG V20.

LG V20 i LG G5
LG V20 i LG G5

W tym momencie widać wyraźnie, jak fatalne decyzje podjęło w ubiegłym roku LG. Słabo sprzedający się telefon dostępny jest na całym świecie. Dobrze sprzedający się telefon zadebiutował tylko w kilku krajach i do dziś nie pojawił się w Europie. Gdzie tu sens i logika?

A przecież LG V20 mógłby ślizgać się na wpadce Samsunga

Zgodzicie się chyba, że LG V20 jest bezpośrednim konkurentem Galaxy Note'a 7. To duży, potężny telefon o unikalnych możliwościach. Gdy Note 7 został wycofany z rynku, a trzy miliony nabywców poproszono o zwrócenie zakupionych egzemplarzy, LG nie zrobiło praktycznie nic, by zagospodarować powstałą niszę. A przynajmniej nie na Starym Kontynencie.

Efekt? Wspomnianą niszę zagospodarował... Samsung. Dzięki bardzo dobrym wynikom sprzedaży Galaxy S7 i S7 edge, dział mobilny - mimo potężnego kryzysu - wygenerował 2,1 miliarda dolarów zysku netto. O 12 proc. więcej niż rok wcześniej.

Cóż, LG zaprzepaściło ogromną okazję. Okazję, która najpewniej już nigdy się nie powtórzy.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.