LG X cam i X screen – bardzo wyspecjalizowane telefony ze średniej półki. Dla mas czy entuzjastów?

LG X cam i X screen – bardzo wyspecjalizowane telefony ze średniej półki. Dla mas czy entuzjastów?26.02.2016 17:32
Jan Blinstrub

Tegoroczne targi MWC potwierdziły jedno – LG jest firmą, która nie boi się eksperymentów. Oryginalne jest nie tylko LG G5, ale także modele ze średniej półki.

LG zrezygnowało z charakterystycznego i utrzymywanego przez lata wzornictwa. Nowe modele nie są spójne wizualnie, ale są świeże. Obecnie nieczęsto się zdarza, żeby pierwszoligowy producent wprowadzał do sprzedaży nietypowe smartfony, ponieważ to zawsze obarczone jest ryzykiem. O ile jednak G5 bezsprzecznie jest produktem odważnym, o tyle X cam i X screen to raczej średniaki z bajerami.

LG X screen

Patrząc na ten telefon można odnieść wrażenie, że LG inspirowało się produktami swojego głównego konkurenta – Samsunga. Z tyłu telefon bardzo przypomina Galaxy S6. Na szczęście front jest oryginalny. Do X screen przeniesiono jedną w bardziej eksponowanych cech V10 – dodatkowy wyświetlacz działający w trybie always-on i wyświetlający powiadomienia oraz skróty do ostatnio używanych aplikacji.

To od niego, nie – jak mogłoby się wydawać - od głównego ekranu pochodzi nazwa tego modelu. Wyświetlacz podstawowy niestety nieco rozczarowuje. To - po prostu - średniej klasy IPS o rozdzielczości HD. Reszta specyfikacji też jest typowa dla średniej półki. O powodzeniu tego urządzenia zadecyduje cena. Snapdragona 410, 2 GB RAM-u i 13 Mpix aparat zaakceptują ci, którzy planują wydać na smartfon mniej (najlepiej zdecydowanie mniej) niż tysiąc złotych. Dla nich pomocniczy ekran może być fajnym dodatkiem. Jeśli cena będzie wyższa, X screen może poddać się konkurencji.

LG X cam

Ten telefon pozycjonowany jest wyżej od LG X screen. Wykorzystuje ośmiordzeniowego MediaTeka MT6753 z układem graficznym Mali-T720MP3, ma 5,2-calowy ekran FullHD i 2 GB pamięci RAM. Gdzieniegdzie pojawiały się informacje, że jego obudowa jest zrobiona z metalu – nie jest, to tworzywo. Telefon jest jednak zgrabny i lekki. Jego cechą wyróżniającą jest drugi, szerokokątny obiektyw, który - podobnie jak w LG G5 – ma 135 stopni. Zdjęcia zrobione z jego wykorzystaniem mają 5 Mpix, podczas gdy zdjęcia zrobione podstawowym aparatem mają 13 Mpix. Byłoby też lepiej, gdyby zdjęcia szerokokątne miały nieco wyższą rozdzielczość, ale to wciąż cecha wyróżniająca – żaden inny smartfon z tej półki nie ma takiej optyki.

Znów – sukces X cam będzie zależeć od ceny. W moim przekonaniu to urządzenie zdecydowanie bardziej atrakcyjne od X screen, ale będzie też kosztować więcej. Jeśli LG nie przestrzeli, operatorzy będą mieli bardzo wdzięczny sprzęt na billboardy.

Ciekawy kierunek, ale nie dla entuzjastów

Oba urządzenia są wyspecjalizowane i mają mocno nakreślone cechy wyróżniające. Widać je nie tylko na pierwszy rzut oka (Cam ma dwa obiektywy z tyłu a Screen dwa ekrany), ale zostały także wyeksponowane w nazwach. To może pomóc w sprzedaży. Pewnie znajdziecie urządzenia ze średniej półki, które są lepiej zrobione i mają lepsze specyfikacje, ale żadne z nich nie będzie mieć tak unikatowych elementów. Dotychczas były one zarezerwowane dla produktów topowych.

X cam i X screen zostały skrojone pod odbiorcę masowego. To w gruncie rzeczy dość proste telefony z elementami, wokół których można zbudować wdzięczną historię marketingową. Czy skradną serca entuzjastów? Nie sądzę. Entuzjaści pewnie chętnie poświęcą dodatkowy ekran czy obiektyw na rzecz szybszego układu czy dodatkowego RAM-u.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.