Magia iPhone'a - ogromna sprzedaż 4S, horrendalna cena w Polsce

Magia iPhone'a - ogromna sprzedaż 4S, horrendalna cena w Polsce19.10.2011 13:50
iPhone 4S | Fot. Apple
Kamil Bąkowski

Premierze piątej generacji telefonu Apple'a towarzyszyły wielkie oczekiwania. Wiele osób było zawiedzionych niezmienionym wyglądem nowego modelu iPhone 4S w porównaniu z iPhone'em 4. Jak pokazują wyniki sprzedażowe, nie odbiło się to na zainteresowaniu produktem. W ciągu 3 dni iPhone 4S sprzedał się w liczbie dwukrotnie większej niż poprzednik. Za to w Polsce urządzenie oferowane jest w astronomicznej cenie.

Już przed premierą nowego iPhone'a (14 października) w USA, Australii, Francji, Niemczech, Japonii, Wielkiej Brytanii i Kanadzie telefon cieszył się ogromnym zainteresowaniem na rynku. W ofercie przedsprzedażowej zamówiono 1 mln egzemplarzy w ciągu 24 godzin. Pomimo opinii o niespełnionych oczekiwaniach iPhone 4S pobił rekord poprzednika, którego w pierwszym dniu dostępności zamówiło 600 tys. osób.

Jeszcze lepsze są wyniki sprzedażowe nowego urządzenia Apple'a po premierze w siedmiu krajach. Możemy mówić o szczęśliwej siódemce. Zaledwie w ciągu 3 dni od debiutu sprzedano ponad 4 mln egzemplarzy telefonu iPhone 4S. To niesamowity wynik, biorąc pod uwagę, że w tym samym czasie sprzedało się 1,7 mln sztuk starszego modelu. Nawet jeśli uwzględnimy, że iPhone 4 był dostępny zaraz po premierze w pięciu, a nie siedmiu krajach. Poniżej wykres prezentujący sprzedaż poszczególnych modeli iPhone'a w ciągu 3 dni od daty premiery.

Dla zobrazowania popularności iPhone’a 4S warto dodać, że jeden z najpopularniejszych smartfonów z Androidem, Samsung Galaxy S II, potrzebował aż 85 dni na sprzedanie się w liczbie 5 mln egzemplarzy. iPhone 4S osiągnął wynik 4 mln sztuk zaledwie w 3 dni.

Apple po raz kolejny stanął na wysokości zadania i odpowiedział na potrzeby rynku. Nie ma znaczenia, że część osób powie, że zakup iPhone’a 4S to tylko strata pieniędzy i psucie sobie nerwów. Ostatecznie to konsumenci zdecydują, czy jakiś telefon będzie hitem sprzedażowym czy nie.

iPhone 4S stał się jeszcze bardziej popularny nie tylko ze względu na lepszą specyfikację, oferowane funkcje, np. asystent głosowy Siri, ale także dzięki marketingowi Apple'a i przede wszystkim trendowi popularności iPhone'a. Z kwartału na kwartał firma sprzedaje coraz więcej sztuk iPhone'a. Wyjątkiem od reguły jest czwarty kwartał roku obrotowego 2011, w którym Apple odnotował spadek sprzedaży iPhone'a względem trzeciego kwartału oraz wzrost o 21% w stosunku do analogicznego kwartału w poprzednim roku. Poniżej wykres przedstawiający obecny trend rosnącej popularności iPhone'a.

Spadek sprzedaży iPhone’ów w IV kwartale roku obrotowego 2011 można tłumaczyć oczekiwaniem klientów na nową, piątą odsłonę telefonu Apple'a.

Nowa generacja telefonu będzie dostępna na kolejnych 22 rynkach już 28 października tego roku. Mowa o takich krajach takich, jak: Austria, Belgia, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Węgry, Irlandia, Łotwa, Liechtenstein, Litwa, Luksemburg, Meksyk Holandia, Norwegia, Singapur, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwecja i Szwajcaria (źródło: Apple.com).

W Polsce iPhone 4S może się pojawić się oficjalnie dopiero pod koniec roku, gdy stanie się dostępny w ponad 70 krajach. Aktualnie nie ma możliwości zakupu iPhone'a 4S w Polsce bezpośrednio od Apple'a przez sklep Apple Online Store czy resellerów firmy. Model przez krótki czas znajdował się w ofercie sieci sklepów RTV Euro AGD w horrendalnych cenach 3699 zł za wersję 16 GB oraz 4999 zł za wersję 64 GB. Jak udało nam się dowiedzieć, aktualnie telefon nie jest już dostępny w ofercie RTV Euro AGD. Nie wiadomo, czy decyzja o wycofaniu go ze sprzedaży ma związek z bardzo wysoką ceną, czy może sklep zaoferował zaledwie kilka sztuk urządzenia.

Dla porównania: oficjalna cena iPhone'a 4S 16 GB w Wielkiej Brytanii wynosi 499 funtów, (ok. 2463 zł), a w Niemczech 629 euro (ok. 2725 zł). Jeśli chcecie zakupić iPhone'a 4S już dzisiaj, warto przejrzeć popularne serwisy aukcyjne lub wybrać się do Wielkiej Brytanii albo Niemiec.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.