Markowy telefon - za i przeciw

Markowy telefon - za i przeciw15.02.2017 15:38
Salon Apple'a
Źródło zdjęć: © saiko3p / depositphotos.com

Czy kupując nowy telefon, warto sięgnąć po droższy, markowy sprzęt zamiast tańszej alternatywy ze stajni mniej popularnych producentów? Podsumujmy zalety i wady urządzeń renomowanych marek.

Markowe telefony - zalety

Zacznijmy od argumentów przemawiających za kupnem markowego sprzętu.

Obsługa klienta i wsparcie serwisowe

Renomowani producenci zatrudniają armię specjalistów, którzy pomagają rozwiązywać ewentualne problemy i chętnie udzielają porad. Gdy natomiast telefon się uszkodzi, można liczyć na sprawną naprawę gwarancyjną.

Szczególnie w ostatnich miesiącach widzimy, że niektóre firmy stają na rzęsach, by zaoferować jak najwyższą jakość usług. Dość wspomnieć o mobilnym serwisie Huaweia czy centrum serwisowym Premium Service Plaza Samsunga.

Service Truck Huaweia - nie musisz jechać do serwisu, to serwis przyjedzie do ciebie
Service Truck Huaweia - nie musisz jechać do serwisu, to serwis przyjedzie do ciebie

W przypadku mniejszych marek, brak firmowych salonów, sprawnie działającej infolinii czy niższa jakość serwisu gwarancyjnego to jedne z przyczyn, dla których mogą one zaoferować niższe ceny.

Mniejsza awaryjność sprzętu

Wielkie marki mają pieniądze na utrzymywanie potężnych centrów badawczo-rozwojowych i działów kontroli jakości, w efekcie czego sprzęt działa sprawnie przez długie lata, a nie tylko przez pierwszy miesiąc po wyjęciu z pudełka. O mniejszych firmach niekoniecznie można powiedzieć to samo.

Tak, są wyjątki i nawet prawdziwym gigantom zdarzają się spektakularne wpadki. Naiwne jest jednak sądzenie, że w przypadku mało popularnych produktów samozapłony czy inne poważne problemy nie występują. Po prostu porażek maluczkich graczy nikt nie nagłaśnia.

Nie tylko cyferki

Każda firma żongluje sloganami i cyferkami mającymi zachęcić nas do zakupu, ale te większe dbają również o to, by te slogany nie były puste. Żeby za wysoką rozdzielczością aparatu i ekranu stała wysoka jakość robionych zdjęć i wyświetlanego obrazu.

Renomowanym markom zależy również na tym, by produkt był dopracowany w aspektach, których na pierwszy rzut oka nie widać (zasięg, żywotność baterii, jakość użytych głośników i mikrofonów itp.). Powód? Jeśli klient będzie zadowolony z produktu, rośnie szansa, że w przyszłości kupi więcej urządzeń danej marki.

Wyższa dostępność akcesoriów i części zamiennych

Im dany produkt jest popularniejszy, tym więcej firm chce produkować i sprzedawać stworzone z myślą o nim akcesoria. Wchodząc do dowolnego sklepu nieporównywalnie łatwiej jest kupić etui, stację dokującą czy specjalne obiektywy do iPhone'a czy galaxy S niż do ulefone'a czy innego archosa. Łatwiej jest też znaleźć serwis, który wymieni w popularnym telefonie baterię.

Etui mophie z dodatkową baterią do Galaxy S7 edge
Etui mophie z dodatkową baterią do Galaxy S7 edge

To spory atut, bo w dzisiejszych czasach ważne jest nie tylko to, co telefon potrafi, ale i jak jego możliwości można rozbudować.

Ekosystem

Duże firmy inwestują sporo pieniędzy w budowę ekosystemów złożonych z różnych kategorii produktów i usług, które się ze sobą komunikują i świetnie się uzupełniają. Używanie kilku produktów jednej marki przynosi dzięki temu wymierne korzyści.

Markowe telefony - wady

Teraz przejdźmy do argumentów przeciwko kupowaniu markowych urządzeń.

Wysokie ceny

To oczywiście największa wada markowych urządzeń. Potrafią być one nawet kilkukrotnie droższe niż produkty mniej popularnych firm o podobnym wyposażeniu. Płaci się nie tylko za jakość, ale i po prostu za logo. Setki milionów dolarów inwestowane w marketing skądś trzeba wziąć.

Nuda

"Mnie się podobają melodie, które już raz słyszałem […] no jakże może mi się podobać piosenka, którą pierwszy raz słyszę?" - cytat z filmu "Rejs" idealnie obrazuje, w jaki sposób konsumenci podchodzą do smartfonów. Dlatego, gdy jakiemuś producentowi uda się zbudować markę, kolejne generacje produktu rozwijane są bardzo zachowawczo.

iPhone (2007) i iPhone 7 (2016)
iPhone (2007) i iPhone 7 (2016)

iPhone'y od 10 lat wizualnie niewiele się zmieniły. Również kolejne samsungi są do siebie bardzo podobne. Nowe rozwiązania funkcjonalne także wprowadzane są bardzo ostrożnie, aby użytkownicy nie mieli problemu z obsługą sprzętu. Na nieco większe innowacje pokroju Xiaomi Mi MIX większe marki nie bardzo mogą sobie pozwolić.

Uboższa specyfikacja

Gdy sprzedajesz 100 milionów telefonów rocznie, dolar zaoszczędzony na produkcji jednego egzemplarza daje 100 milionów dolarów oszczędności. Każda firma dąży do tego, by takich zaoszczędzonych dolarów było jak najwięcej. Najbardziej widać to właśnie po popularnych markach.

Samsung produkuje kości 6 i 8 GB pamięci RAM do smartfonów, ale żaden jego telefon ich nie wykorzystuje. Apple dopiero w ubiegłym roku wprowadził do swojej oferty iPhone'a, który w podstawowej wersji ma więcej niż 16 GB pamięci wewnętrznej. Cięcia kosztów są doskonale widoczne u niemal wszystkich graczy, którzy sprzedaż telefonów zaczęli liczyć w milionach.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.