Na owoce współpracy Motoroli i Google'a trzeba będzie jeszcze poczekać

Na owoce współpracy Motoroli i Google'a trzeba będzie jeszcze poczekać19.10.2012 06:00
urządzenia z serii Droid RAZR | fot. engadget.com
Michał Brzeziński

Przy okazji prezentowania kwartalnych wyników giganta z Mountain View CFO Patrick Pichette poruszył temat współpracy z Motorolą Mobility. Ostudził on zapał osób czekających na natychmiastowe zmiany w urządzeniach.

Gdy Google przejął Motorolę Mobility, wszyscy widzieli w tym ogromny potencjał. W końcu najlepsze produkty powstają, gdy ta sama firma zarządza oprogramowaniem oraz hardware'em. Ale do tej pory za wiele się nie zmieniło.

Małym krokiem do przodu jest obietnica aktualizacji i nagroda w przypadku niewywiązania się z umowy. Ostatnio dowiedzieliśmy się także, że Motorola bardzo ceni czystego, niebrandowanego Androida. Ułatwia to proces aktualizacji, jednak na przeszkodzie stoją operatorzy, a dobre stosunki z nimi są naprawdę ważne.

Wiele osób dziwiło się, że w nowych smartfonach Motoroli - RAZR M, RAZR HD i RAZR Maxx HD - nie widać przejęcia przez Google'a. Nie ma w tym nic dziwnego, co wyjaśnia Patrick Pichette:

Jesteśmy naprawdę zadowoleni z progresu Motoroli w ciągu ostatnich 150 dni. Jak napisaliśmy w publicznym raporcie, nasz zespół przeprowadził wiele zmian operacyjnych, uporządkował i zawęził portfolio, usprawnił działania związane z oprogramowaniem oraz zmniejszeniem rynków, na których działamy. Ale ciągle jesteśmy na początku opowieści Motorola-Google i w najbliższym czasie powinniśmy się spodziewać, jak zostało wcześniej wspomniane, zmiennych wyników z tego segmentu.

Pamiętajcie, że odziedziczyliśmy całą produkcję sprzętu, której przeciętny cykl wynosi od 12 do 18 miesięcy.

Kluczowe jest ostatnie zdanie. Oczekiwanie, że nowe telefony z serii RAZR będą nosiły ślady Google'a, było złudnym marzeniem.

I chociaż tego byliśmy przynajmniej częściowo świadomi, to i tak spodziewaliśmy się owoców współpracy o wiele szybciej. Według słów Pichette'a na pierwsze urządzenia "Googleroli" będziemy musieli czekać co najmniej do połowy przyszłego roku. A szkoda.

W wypowiedzi CFO uwagę zwraca także zdanie o wycofaniu się z rynków. Idealnie pasuje ono do sytuacji, ponieważ Motorola przedwczoraj zaczęła opuszczać nasz kraj. Rozumiem, że jest to spowodowane cięciami kosztów, ale z naszej perspektywy wycofywanie się z rynków nie jest czymś, czym powinno się chwalić.

Szczerze mówiąc, miałem nadzieję, że będzie odwrotnie. Motorola nigdy nie przywiązywała większej wagi do Polski, Google dbał o nas trochę lepiej. Niestety, rynek jest nieubłagany i lepiej inwestować w USA oraz rynki szybko rozwijające się, np. chiński.

Źródło: theVerge

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.