Nokia Tune Dubstep Edition to nie zwykły dzwonek, to nowy styl Finów...

Nokia Tune Dubstep Edition to nie zwykły dzwonek, to nowy styl Finów...11.10.2011 21:00
Nokia Tune Dubstep Edition
Mateusz Żołyniak

Dubstep to popularny ostatnio trend w muzyce, który od teraz będzie symbolem zmian w firmie Nokia. Wszystko za sprawą nowego dzwonka Nokia Tune Dubstep Edition, który wkrótce zagości na 100 milionach telefonów fińskiej firmy.

Jak zapewne wiecie, jakiś czas temu ruszył konkurs, w którym użytkownicy z całego świata mogli stworzyć nowy dzwonek Nokii. Zastąpi on wysłużony Nokia Tune. Konkurs został rozstrzygnięty, a zwycięzcą został włoski DJ Valerio Alessandro Sizzi, który stworzył 24-sekundową, dubstepową wersję legendarnej melodii. W konkursie odbywającym się na Facebooku zdobył on ponad 1000 like'ów, a jego utwór został odsłuchany ponad 6000 razy. W finale zabawy, którą oceniały znane postacie sceny muzycznej, przemysłu fonograficznego i oprogramowania muzycznego (m.in. Kai Bronner z Audio Branding Academy, Julian Treasure autor "Sound Business" czy Mark Dewings z SoundCloud) wygrał właśnie kawałek Sizziego. Włoski DJ zgarnął za niego 10 tys. dolarów.

Konkurs na nowy dzwonek Nokii (fot. esato.com)
Konkurs na nowy dzwonek Nokii (fot. esato.com)

Nokia Tune Dubstep Edition już wkrótce zagości na ponad 100 mln telefonów fińskiej firmy, które w ciągu najbliższych lat pojawią się w sprzedaży. Nowego dzwonka Nokia możecie posłuchać pod tym linkiem. Jak zapewne sami zauważycie, znacznie różni się on od poprzednich wersji Nokia Tune.

Oryginalny dzwonek Nokia Tune, znany także jako Grande Valse, zostało napisany przez kompozytora i gitarzystę Francisca Tarregę w 1902. Utwór w telefonach Nokia pojawił się po raz pierwszy w 1994 roku wraz z modelem 2110. Był to pierwszy muzyczny dzwonek, a obecnie jest odtwarzany około 1,6 miliarda razy dziennie. Mimo zmian jego aranżacji przez cały czas towarzyszył fińskiemu producentowi i stał się jednym z najważniejszych "znaków towarowych" Nokii. Jego porzucenie ma być symbolem zmian, jakie zachodzą w fińskiej firmie.

Wykorzystanie Dubstepu, który obecnie cieszy się ogromną popularnością, ma pokazać, że Finowie podążają z duchem czasu. Sam twórca Nokia Tune Dubstep Edition stwierdził, że chciał stworzyć coś, co przyciągnie młodych użytkowników, a przy tym będzie hołdem dla słynnego dzwonka Nokii. Sądząc po opiniach w Sieci, chyba się udało. Przynajmniej połowicznie, ponieważ część fanów Nokii chyba do końca życia nie wybaczy firmie "profanacji" ulubionej melodyjki.

Nokia SeaRay
Nokia SeaRay

Przykład dubstepowego dzwonka pokazuje, że Nokia wkracza w nowy etap rozwoju. Koniec marki Ovi, porzucenie obiecującego MeeGo, koniec Symbiana, który stał się w końcu nowoczesny, czy Nokia Tune Dubstep Edition to przykłady działań mających uświadomić użytkownikom, że nie ma już starej, nieco archaicznej Nokii. Firma wybrała bowiem nową drogę. Drogę ścisłej współpracy z Microsoftem, który nie tak dawno temu przeszedł podobną metamorfozę okupioną śmiercią Windowsa Mobile. Teraz obaj producenci inwestują wyłącznie w Windows Phone 7 i Windows 8. To na nich użytkownicy mają się skupić.

Szkoda kultowych symboli Nokii, ale poniekąd Finowie są sobie sami winni. Przez długi czas pracowali na plakietkę firmy mało innowacyjnej, wtórnej, a jej telefony uważano za archaiczne i niedzisiejsze, a przecież piszę o dawnym liderze rynku telefonów komórkowych. Trzymam kciuki i mam nadzieję, że postawienie na jedną, ostateczną kartę pomoże firmie w odbudowaniu dawnej pozycji. Będzie trudno, ale jest już nowy dzwonek i teraz powinno pójść z górki... :)

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.