NutriRay3D to gadżet, który pozwoli ocenić, ile kalorii ma Twój posiłek

NutriRay3D to gadżet, który pozwoli ocenić, ile kalorii ma Twój posiłek21.01.2016 10:11
Smartfony i jedzenie
Źródło zdjęć: © shutterstock.com
Konrad Błaszak

Wszystkie osoby, które kiedykolwiek były na diecie dobrze wiedzą jak trudne jest liczenie kalorii, szczególnie gdy je się obiad w restauracji. Na szczęście już niedługo będzie mógł to robić smartfon, a wystarczy dodatek firmy NutriRay3D.

"Bycie na diecie jest proste. Ja już byłem ze 100 razy...". Jeśli i do was pasują te dwa zdania, to doskonale rozumiecie, jak ciężko jest wytrwać w niejedzeniu nieodpowiednich rzeczy. Sam kilka razy podchodziłem do diety, ale zawsze coś stawało mi na przeszkodzie. Co prawda nigdy nie byłem bardzo restrykcyjny w swoim odchudzaniu, więc nie liczyłem kalorii, ale wielu moich znajomych tak właśnie robi. Nie jest dla nich problemem ocenienie posiłku, gdy gotują w domu, ale już obiad w restauracji ciężej określić. Dlatego jestem pewien, że zainteresowaliby się gadżetem NutriRay3D, który pojawił się w kampanii na Indiegogo. Jego sens tłumaczy film promocyjny.

Jest to niewielkie akcesorium podłączane pod port microUSB/Lightning.

Gadżet ma się świetnie sprawdzić w przypadku sportowców dbających o swoje odżywianie oraz oczywiście osób na diecie. Dzięki laserowemu skanowaniu 3D może on stworzyć wirtualny obraz jedzenia. Potem - dzięki bazie 9000 posiłków - ocenia on kaloryczność danej potrawy. Wydaje to się nieco nieprawdopodobne, ale skuteczność tego akcesorium wynosi obecnie ponoć 87,5%-91%. To bardzo dużo, ale zapewne z regionalnymi polskimi potrawami nie poradziłby sobie tak dobrze.

Jeśli takie rozwiązanie wydaje Wam się głupie, warto przypomnieć, że innego zdania jest Google; firma rozwija aplikację Im2Calories, która ma mieć podobne działanie. Różnica jest taka, że zamiast skanowania 3D, Im2Calories będzie po prostu robić zdjęcie i na podstawie aktualnej wiedzy oceni co na nim widać oraz - mierząc proporcje w stosunku do np. talerza - oceni, jak duże są poszczególne elementy i ile kalorii zawierają.

NutriRay3D, Źródło zdjęć: © NutriRay3D
NutriRay3D
Źródło zdjęć: © NutriRay3D

Ekipa stojąca za NutriRay3D powiedziała, że ma już w pełnie działający prototyp i teraz potrzebuje pieniędzy, żeby móc go dostarczyć ludziom. Chcą oni zebrać 50 tysięcy dolarów, a na razie mają nieco ponad 2000. Mimo tego nie powinno to być problemem, ponieważ zostały jeszcze 43 dni. Wspierając kampanię własny egzemplarz będzie można dostać za 199 dolarów (ok. 810 złotych), a regularna cena wyniesie 299 dolarów (ok. 1220 złotych). Niestety póki co wysyłka jest możliwa tylko do Stanów i Kanady. Pierwsze modele trafią do klientów w sierpniu, a na rynku ten gadżet pojawi się w grudniu. Odpowiednia aplikacja będzie dostępna na najpopularniejsze systemy - iOS, Android oraz - w późniejszym terminie - na Windows Phone.

Jeśli kiedykolwiek byliście na diecie to zapewne chcielibyście mieć taki gadżet; zwłaszcza że jego gabaryty są niewielkie. Nie da się ukryć, że może on być przydatny dla milionów osób na całym świecie, szczególnie że zbyt duża waga to choroba cywilizacyjna. Na Wikipedii można przeczytać, że w Polsce nadwagę ma ok. 50% mężczyzn oraz 38% kobiet, a otyłość to przypadłość 20% mężczyzn i 30% kobiet. Niemniej cena NutriRay3D może przerażać.

Autor jest także na Facebooku: Konrad Błaszak

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.