OnePlus chwali się wynikami sprzedaży i zapowiada nowe smartfony

OnePlus chwali się wynikami sprzedaży i zapowiada nowe smartfony12.01.2015 12:17
Carl Pei
Źródło zdjęć: © oneplus.net

Gdy mniej więcej rok temu nowo powstała firma OnePlus ogłaszała rozpoczęcie prac nad "perfekcyjnym smartfonem", prawdopodobnie nawet najbardziej optymistycznie nastawieni do życia konsumenci podchodzili do tych słów ze sporym dystansem. A jednak jej produkt zdobywa popularność szybciej, niż można się było spodziewać, a przecież to dopiero początek.

W listopadzie przedstawiciele firmy chwalili się, że sprzedali już 500 000 egzemplarzy OnePlus One'a i chcieliby, aby liczba ta uległa podwojeniu przed końcem roku. Czy się udało?

Na targach CES 2015 w Las Vegas pojawił się współzałożyciel firmy - Carl Pei - który miał okazję opowiedzieć zebranym o swojej firmie. Cytowany przez serwis PCWorld 25-latek ogłosił, że w 2014 do rąk klientów trafił niecały milion wyprodukowanych przez OnePlusa smartfonów. Wygląda na to, że tymczasowe zniesienie systemu zaproszeń w okresie świątecznym się opłaciło i plan udało się zrealizować niemalże idealnie.

Czy tak dobre wyniki sprzedaży oznaczają, że zarząd firmy może już zażywać kąpieli w basenie wypełnionym 100-dolarówkami? Bynajmniej. Przypomnę tylko, że OnePlus One oferował w dniu swojej premiery bezkompromisową specyfikację, a przy tym cena podstawowego modelu wynosiła 269 euro (ok. 1150 zł). To mniej niż połowa ceny konkurencyjnych urządzeń o podobnych parametrach.

Pei porównał sprzedawanie smartfonów w cenach pokrywających raptem koszty produkcji do startupów, które w pierwszej fazie swojej działalności udostępniają swoje oprogramowanie całkowicie za darmo. "Gdy masz już bazę użytkowników, możesz zacząć zarabiać" - dodał.

Na razie OnePlus nie zdradza, w jaki sposób zamierza monetyzować swoje przedsięwzięcie, ale pierwsze kroki widzimy już teraz. Wymienne pokrywy baterii w różnych wzorach, poszerzający się arsenał akcesoriów, partnerstwo z innymi producentami, a w przyszłości, kto wie, może i płatne usługi - to wszystko może zapewnić firmie regularny i obfity przypływ gotówki. Tym większy, im popularniejsza będzie marka OnePlus.

OnePlus One
OnePlus One

Podczas swojego wystąpienia Carl Pei potwierdził również, że OnePlus Two pojawi się na rynku w ciągu 6 miesięcy. Co jednak ciekawe, firma pracuje także nad dodatkowym modelem, który skierowany będzie do innego typu odbiorców; "być może takich, którzy przekładają design nad specyfikację". Może być ciekawie.

Niezbyt pocieszająca z perspektywy potencjalnych klientów jest informacja, że OnePlus na razie nie zamierza rezygnować z systemu zaproszeń i będzie on stosowany przynajmniej w początkowej fazie życia każdego produktu. Oficjalnie chodzi o to, by firma nie ponosiła kosztów związanych z ewentualną nadprodukcją, bo to odbiłoby się na cenach urządzeń. Moim zdaniem jednak jest to druga pieczeń upieczona na tym samym ogniu, a pierwszą i najważniejszą jest fakt, że dzięki zaproszeniom One sprawia wrażenie produktu ekskluzywnego i trudno dostępnego. Dzięki temu konsument, który zdobędzie już zaproszenie czuje się, jakby wygrał na loterii, więc podjęcie decyzji o zakupie przychodzi mu łatwiej.

Tak czy inaczej widać, że taki model sprzedaży działa. Koniec końców mówimy o niemalże milionie flagowców sprzedanych przez firmę, która jeszcze kilka miesięcy temu miała puste portfolio.

Źródło: PCWorld

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.