Oto 10 najpopularniejszych smartfonów z początku 2020 roku

Oto 10 najpopularniejszych smartfonów z początku 2020 roku27.05.2020 10:03
iPhone 11 to najpopularniejszy smartfon świata

I to by było na tyle w kwestii "chcemy małych ekranów".

Firma analityczna Omdia przygotowała zestawienie 10 najpopularniejszych telefonów w pierwszym kwartale 2020.

Najpopularniejsze smartfony 2020 - ranking

Według analityków, producenci dostarczyli najwięcej egzemplarzy następujących smartfonów:

  1. iPhone 11 (19,5 mln);
  2. Samsung Galaxy A51 (6,8 mln);
  3. Redmi Note 8 (6,6 mln);
  4. Redmi Note 8 Pro (6,1 mln)
  5. iPhone XR (4,7 mln);
  6. iPhone 11 Pro Max (4,2 mln);
  7. Samsung Galaxy A10s (3,8 mln);
  8. iPhone 11 Pro (3,8 mln);
  9. Samsung Galaxy S20+ 5G (3,5 mln);
  10. Samsung Galaxy A30s (3,4 mln).

Jak widać, cały ranking zdominowany jest przez trzy firmy: Apple'a, Samsunga i Xiaomi. Co jednak ciekawe, w przypadku Xiaomi do zestawienia nie załapał się ani jeden telefon wypuszczony pod własną marką. Największą furorę zrobili reprezentanci submarki Redmi.

Najpopularniejszym smartfonem na świecie został - bez niespodzianek - iPhone 11. Bez niespodzianek, bo w analogicznym okresie roku ubiegłego królem był jego poprzednik.

Warto jednak zauważyć, że "jedenastka" rozeszła się dużo lepiej niż iPhone XR. Widać więc wyrazie, że obniżenie ceny i dołożenie dodatkowego obiektywu ultraszerokokątnego było strzałem w 10.

Ten ranking pokazuje, że apele o mniejsze ekrany nie mają sensu

Patryk przekonywał ostatnio, że smartfony powinny przestać rosnąć. Aby zamknąć wszelkie dyskusje na ten temat wystarczy jednak zerknąć na wspomniany ranking.

iPhone 11 Pro Max różni się od iPhone'a 11 Pro w zasadzie jedynie rozmiarem, a sprzedał się lepiej. To świetnie obrazuje, że większość osób preferuje większe ekrany.

Warto przy tym odnotować, że za większy ekran Apple wymaga 500 zł lub 100 dol. dopłaty. To ok.10 proc. ceny. Wnioski?

  1. Większość nabywców - mając wybór - woli dopłacić niemałe pieniądze do większego ekranu.
  1. Część osób wybierających mniejszy model mogła sugerować się niższą ceną, a nie preferencjami związanymi z wielkością ekranu.

Podobnie wygląda to u Samsunga, którego Galaxy S20+ do rankingu się załapał, ale mniejszy i tańszy Galaxy S20 już nie. Dalej zdziwieni, że kompaktowy Galaxy S10e - który skądinąd rok wcześniej jako jedyny z całej serii nie pojawił się w TOP 10 - nie doczekał się następcy?

Możemy więc sobie narzekać na wielkie ekrany, ale fakty są takie, że większość konsumentów nawet mając wybór z jakiegoś powodu (może dla ekranu, może dla baterii) sięga po większe modele. Nie dziwmy się więc producentom, że przygotowując swoje oferty słuchają głosu większości. I to głosu oddanego za pomocą portfela.

Zobacz także:

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.