Piłeczka zarzutów ponownie odbita

Piłeczka zarzutów ponownie odbita13.08.2009 14:50
Kira Czarczyńska

Konflikt między sieciami komórkowymi Play i Plus zaczął się całkiem niewinnie, od dość wrednej reklamy emitowanej przez P4. Teraz jednak z obu stron lecą znacznie bardziej poważne zarzuty - ostatnio dotyczące niewywiązywania się z obowiązku realizacji usługi przeniesienia numeru w 24 godziny.

Dzisiaj piłeczkę odbija rzecznik Play:

Zostałem oskarżony w oficjalnym komunikacie operatora PLUS GSM o manipulowanie faktami. Postanowiłem zatem publicznie zadać kilka prostych pytań. Mam nadzieję, że druga strona zechce odpowiedzieć.

Dzisiaj piłeczkę odbija rzecznik Play:

Zostałem oskarżony w oficjalnym komunikacie operatora PLUS GSM o manipulowanie faktami. Postanowiłem zatem publicznie zadać kilka prostych pytań. Mam nadzieję, że druga strona zechce odpowiedzieć.

Pytania są oczywiście napisane w formie, która jednoznacznie wskazuje Plusa jako jedynie winnego powstałego zamieszania z przenoszeniem numerów. Pojawiają się w nich jednak interesujące wątki - szkoda, że nie za bardzo można je zweryfikować...

Pierwsza ciekawa informacja, którą można znaleźć w wypowiedzi M. Gruszki mówi nam, że przenoszenie numerów psuje się tylko i wyłącznie w przypadku sieci Plus. We współpracy Play z Erą i Orange nie ma podobno najmniejszego problemu i proces przenoszenia numeru przebiega tak, jak powinien.

Drugą ciekawostką, także nieweryfikowalną na razie, jest niesymetryczność problemów. Konkretnie - nie idzie przenieść w 24 godziny numeru z Plusa do Play, ale już z Play do Plusa jak najbardziej się to świetnie udaje.

Być może pewną wskazówką jest tu równie duża asymetria zleceń przeniesienia numeru: czeka na to około 5.000 byłych klientów Polkomtela, w drugą stronę zaś było tylko około 300 wniosków osób rezygnujących z Play.

Poruszona też została sprawa nieodbierania przez Plusa decyzji Urzędu Komunikacji Elektronicznej. I słusznie, bo rzeczywiście można to było zrobić już parę dni temu. Przypomnijmy: chodzi o decyzją UKE z 31 lipca 2009 odrzucającą wniosek operatora PLUS o wstrzymanie zastosowania nowych bardziej korzystnych dla konsumentów przepisów dotyczących procesu przenoszenia numerów.

Czekamy teraz na odpowiedź z Plusa. Robi się coraz ciekawiej - zwłaszcza, że Play zapowiedział poinformowanie o zaistniałej sytuacji UKE oraz UOKiK.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.