Jak realme chce walczyć z Xiaomi? Wywiad z szefem firmy na Europę Wschodnią

Jak realme chce walczyć z Xiaomi? Wywiad z szefem firmy na Europę Wschodnią17.04.2020 08:10
Patryk Korzeniecki

Realme może sporo namieszać na naszym rynku. Jason Guo - dyrektor realme na nasz region -zdradza, czym marka się wyróżnia. Porozmawialiśmy też o jej debiucie w Polsce, planach na przyszłość oraz problemach wywołanych przez koronawirusa.

Smartfony realme możemy już kupić w Polsce. Marka zadebiutowała nad Wisłą modelem Realme 6 kosztującym 1099 złotych. O sytuacji i przyszłości marki miałem okazję rozmawiać z Jasonem Guo, dyrektorem Realme na Europę Wschodnią.

Jakich telefonów potrzebują Polacy i w jaki sposób realme chce trafić w ich gusta?

W naszej opinii Polacy szukają dobrej jakości w przystępnej cenie. Chcemy dostarczać produkty z różnych półek cenowych, jednak koncentrujemy się głównie na średniej półce.

realme to młoda marka. Naszym hasłem jest "Dare to leap" [odważ się wykonać skok - przyp. red.]. Chcemy skoczyć w kierunku wydajności, w kierunku designu i jakości. Naszym celem jest młode pokolenie, któremu chcemy dostarczyć zaskakujące funkcje w zaskakującej cenie. Taka jest nasza strategia i pragniemy ją zrealizować na polskim rynku.

Powiedziałeś, że chcecie dostarczyć młodym ludziom zaskakujące funkcje. Jakie funkcje miałeś na myśli?

Jeśli pytasz o konkretne funkcje, to przykładem może być odświeżanie 90 Hz w Realme 6. Wcześniej było ono zarezerwowane dla flagowców, a my wprowadziliśmy je do średniej półki, co uważam, za zaskakujące.

Realme 6, Źródło zdjęć: © Miron Nurski
Realme 6
Źródło zdjęć: © Miron Nurski

Słyszałeś pewnie o naszym flagowym realme X50 Pro. Wyposażyliśmy go w ładowanie 65 W. Teraz potrzebujesz tylko jednej godziny na naładowanie smartfona, a nie kilka tak jak kiedyś. Poza tym po krótkim naładowaniu telefon może być używany przez dłuższy czas. To jest innowacja.

Mówi się, że jednym z największych Waszych rywali jest Xiaomi. Telefony Xiaomi są tanie i lubiane. Powiedz, dlaczego miałbym kupić właśnie realme?

(Śmiech) Na rynku obecnych jest wiele marek. Różne firmy mają różne strategie, a my będziemy kontynuować to, co powinniśmy robić. Realme chce dostarczać klientom w Polsce i na całym świecie atrakcyjnie wycenione produkty. Wierzę, że nasze produkty będą bardzo dobrą opcją dla klientów.

Jeszcze jedno pytanie dotyczące sytuacji na rynku: czy vivo, OPPO albo OnePlus - należące tak jak wy do grupy BBK Electronics - będą traktowani jako konkurencja?

Zdajemy sobie sprawę, że OPPO czy OnePlus działają na polskim rynku. Jeśli chodzi o realme, to jesteśmy niezależną marką. Mamy własny zespół sprzedażowy, własny zespół do spraw marketingu, własny dział R&D. Jesteśmy niezależną firmą i mamy inną strategię.

Realme 6, Źródło zdjęć: © Miron Nurski
Realme 6
Źródło zdjęć: © Miron Nurski

Poza tym obecność innych marek jest zdecydowanie korzyścią dla konsumentów. Klienci będą mieli większy wybór, jeśli chodzi o smartfony.

Właśnie mieliście swój debiut nad Wisłą. Jakie były wyzwania, jeśli chodzi o wejście realme na polski rynek?

Wiesz, polski rynek jest jednym z największych i najważniejszych jeśli chodzi o Europę Wschodnią, dlatego wkładamy sporo zaangażowania w nasz debiut. Nie mieliśmy większych przeszkód i mogę powiedzieć, że wszystko idzie zgodnie z planem.

Dobrze słyszeć, że nie mieliście problemów przy wejściu do Polski. Czy planujecie sprzedawać w Polsce inne produkty oprócz smartfonów? Widziałem, że oprócz smartfonów produkujecie też inne rzeczy takie jak powerbanki, plecaki i podobne akcesoria.

Tak, realme ma plan działania, który obejmuje zarówno smartfony, jak i sprzęt IoT. Mamy słuchawki TWS, smartwatche, smartbandy, produkty lifestylowe i też powerbanki, a nawet torby. Zawsze myślimy o naszych klientach, zwłaszcza o młodych ludziach, a oni potrzebują czegoś wyjątkowego. Dlatego dostarczymy też inne produkty, a nie tylko smartfony.

Plecak Realme, Źródło zdjęć: © Realme
Plecak Realme
Źródło zdjęć: © Realme

Jak chcecie je sprzedawać? Czy planujecie otworzyć w Polsce własne salony?

Jak pewnie wiesz, obecnie współpracujemy z x-kom.pl, RTV EURO AGD i Media Expert. Jeśli chodzi o salony, w zasadzie mamy je już w Indiach, Indonezji, Chinach. Co do Polski - mogą się pojawić. W Europie będą na pewno, to kwestia czasu.

Sytuacja na świecie jest trudna ze względu na szalejącego koronawirusa, co dotknęło również branżę mobilną. Jak realme radzi sobie w czasach pandemii?

Koronawirus jest dużym wyzwaniem dla wszystkich ludzi, dla wszystkich państw i dla wszystkich gałęzi przemysłu. realme jest nową, młodą marką, ale dzięki naszej strategii wpływ epidemii na nasze funkcjonowanie jest stosunkowo niewielki.

Opaska Realme Band, Źródło zdjęć: © Realme
Opaska Realme Band
Źródło zdjęć: © Realme

Znam parę osób, które planują wymianę telefonu. Jedni mówią, że ceny wzrosną, inni że spadną, jeszcze inni mówią że nic się nie zmieni. Jakie są twoje przewidywania?

Ciężko jest wyrokować wzrost lub spadek cen, w ujęciu globalnym wahania cen odczują wszyscy producenci. Grunt to dostosowywać swoje produkty jak najmocniej do oczekiwań konsumentów - a pod tym względem realme naprawdę radzi sobie świetnie.

Chciałbym zapytać o kwestię smartfonów składanych. Wiele firm pracuje już nad podobnymi urządzeniami. Czy planujecie do nich dołączyć?

Realme chce być w czołówce firm jeśli chodzi o zastosowane technologie. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się na użycie Snapdragona 865 w realme X50 Pro. Kwestie fotograficzne również należą do jednego z najważniejszych aspektów i tu także wybieramy najnowsze rozwiązania.

Realme X50 Pro 5G, Źródło zdjęć: © Realme
Realme X50 Pro 5G
Źródło zdjęć: © Realme

Czyli jeśli dobrze rozumiem, w przyszłości zobaczymy składany telefon realme?

Nie mogę tego teraz zdradzić.

A czy możesz zdradzić, czym wasza firma zaskoczy nas w przyszłości?

Od czasu pojawienia się znaleźliśmy się w pierwszej siódemce największych producentów smartfonów na świecie. Wierzę, że realme zaskoczy jeszcze rynek nie tylko w kwestii sprzedaży, ale także jakości, wydajności czy designu. Zobaczymy, co przyniesie 2020 rok.

Od Autora: Nie dostałem odpowiedzi na następujące pytanie: "Jak myślisz, w jaki sposób pandemia wpłynie na branżę mobilną w dłuższym czasie?"

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.