Och, więc nagle wszystkim przeszkadzają zdjęcia z lustrzanek w reklamach smartfonów?

Och, więc nagle wszystkim przeszkadzają zdjęcia z lustrzanek w reklamach smartfonów?06.12.2018 13:39
Samsung Galaxy A8 Star

Gdy producent smartfonów mówi prawdę - źle. Gdy manipuluje - jeszcze gorzej.

W grudniu 2017 roku media - m.in. serwis Android Police - donosiły o wpadce HTC. W jednym ze spotów promocyjnych łyżwiarka figurowa zrobiła sobie selfie, które pojawiło się na koniec reklamy.

Tajwańczykom oberwało się za to, że zdjęcie zrobione w naprawdę fatalnych warunkach (ruch i słabe światło) jest poruszone. Słowem - za to, że postanowili nie przekłamywać rzeczywistości, tylko postawili na pełną szczerość. To zostało nazwane "wpadką".

HTC U11+ - Danielle Harrison's Ice Skating Selfie

"Krytykujmy marki za nieukrywanie prawdy, a potem dziwmy się, że Big Mac na żywo jest 2 razy mniejszy niż w reklamie" - pisałem wtedy. No i wykrakałem...

Teraz wpadkę zaliczył Samsung, który w materiale promocyjnym użył zdjęcia z lustrzanki

Żeby było zabawniej, na liście serwisów, które wytknęły Samsungowi tę wpadkę, znajduje się Android Police. Ten sam, który rok temu krytykował HTC za szczerość.

A o co chodzi? Na witrynie promującej model Galaxy A8 Star pojawiła się fotka mająca demonstrować funkcję rozmywania tła na portretach. Wyszło na jaw, że zdjęcie zostało zrobione lustrzanką i w dodatku pochodzi z popularnego banku zdjęć.

Dodam, że pod zdjęciem widnieje informacja, że to tylko wizualizacja mająca prezentować sposób działania funkcji. Choć oczywiście nie łudzę się, że Samsungowi zależało na tym, by informację tę doczytało jak najwięcej osób...

Nie popieram manipulacji, ale nie dziwię się manipulującym

Nie chcę tutaj bronić Samsunga, bo oczywiście byłoby lepiej, gdyby użył zdjęcia faktycznie zrobionego swoim smartfonem. Z drugiej jednak strony jestem w stanie firmę zrozumieć.

Przykład HTC dał markom jasny sygnał, że szczerość może być takim samym powodem do krytyki jak kłamstwo. Dlaczego miałyby więc w swoich reklamach nie przekłamywać rzeczywistości?

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.