Samsung może zacząć się bać. Apple szykuje ponoć wielką zmianę w iPadzie Pro

Samsung może zacząć się bać. Apple szykuje ponoć wielką zmianę w iPadzie Pro24.11.2020 11:34
Kolejny iPad Pro ma mieć jeszcze lepszy wyświetlacz

Różnice między seriami iPad Pro oraz Samsung Galaxy Tab S mają ulec jeszcze większemu zatarciu.

Topowe tablety Apple'a i Samsunga - mimo różnych systemów operacyjnych - są mocno zbliżone funkcjonalnie i pozycjonowane jako narzędzia do pracy. Podobny jest nawet zestaw akcesoriów, obejmujących zaawansowany rysik oraz doczepianą klawiaturę.

Galaxy Taby S od 2014 roku mają jednak nad iPadami jedną ogromną przewagę - ekrany AMOLED zamiast LCD. Tymczasem...

iPad Pro może dostać ekran OLED już w 2021 roku

Nowe wieści podaje południowokoreański serwis The Elec, który powołuje się na swoje źródła powiązane z łańcuchem dostaw.

Firmy Samsung Display oraz LG Display mają modernizować swoje fabryki OLED-ów, by sprostać zapotrzebowaniu na wyświetlacze do nowego iPada Pro. Ten miałby zadebiutować już w drugiej połowie 2021 roku.

Nieco wcześniej - w pierwszej połowie roku - pojawić mają się tańsze iPady z panelami microLED. Te z uwagi na punktowe podświetlenie także cechują się głębszą czernią.

Samsungi Galaxy Tab S stracą więc ważny wyróżnik

Samsung zaczął produkować tablety z OLED-ami jako pierwszy, już w 2014 roku. Mimo upływu wielu lat firma nie ma na tym polu praktycznie żadnej konkurencji. Pozostali producenci ekrany tego typu wciąż pakują jedynie do pojedynczych, niszowych modeli.

Lenovo Tab P11 Pro to jeden z nielicznych tabletów z ekranami OLED
Lenovo Tab P11 Pro to jeden z nielicznych tabletów z ekranami OLED

A OLED może być ważnym argumentem przemawiającym za zakupem tabletów. Oglądanie filmów na dużym ekranie cechującym się żywymi kolorami, wysokim kontrastem i idealną czernią to prawdziwa przyjemność.

iPady i tak są najpopularniejszymi tabletami na świecie. Jeśli wkrótce główna różnica względem największego rywala, mogą odskoczyć konkurencji jeszcze bardziej.

Według firmy analitycznej IDC Apple w 2019 roku dostarczył 49,9 mln tabletów, zostając niekwestionowanym liderem rynku. Drugi na liście jest Samsung z wynikiem 21,7 mln.

Zobacz także:

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.