Samsung stawia na wykonanie premium. Szkło i metal nie tylko we flagowcach

Samsung stawia na wykonanie premium. Szkło i metal nie tylko we flagowcach14.03.2015 12:05
Konrad Błaszak

Nie da się ukryć, że rynek smartfonów jest aktualnie bardzo trudny dla producentów. Nawet Samsung nie ma już w wielu krajach tak mocnej pozycji jak kiedyś i coraz częściej przegrywa lokalnie z dużo mniejszymi producentami. Dlatego Koreańczycy chcą wprowadzić lepsze wykonanie nie tylko do flagowców.

Chyba każda osoba, która chociaż w niewielkim stopniu interesuje się smartfonami wie jaka jest największa różnica między Galaxy S5, a aktualnym modelem. Nie chodzi mi tutaj o podzespoły, a wykonanie, które w końcu śmiało można nazwać premium. Zamiast plastiku Koreańczycy zastosowali metal oraz szkło. Co ciekawe, lepsze materiały mają również trafić do tańszych urządzeń.

Shin Jong Kyun, co-CEO Samsung Eletronics powiedział:

Samsung Electronics zamierza umocnić pozycję lidera na rynku urządzeń premium i planuje odmienić smartfony, żeby zwiększyć konkurencyjność.

Wspomniał on również na spotkaniu udziałowców, że firma chce pokazać więcej smartfonów z metalowymi i cieńszymi obudowami oraz ekranami wysokiej jakości. Najpewniej zatem Galaxy A3 i Galaxy A5 to jeszcze nieostatnie słowo Samsunga.

Jest to spowodowane kilkoma czynnikami, a jednym z najważniejszych jest oczywiście Apple, który według analityków w ostatnim kwartale 2014 sprzedał więcej smartfonów niż Samsung. Poza tym nie możemy zapominać, że Koreańczycy tracą na najważniejszych rynkach świata. W Chinach wyprzedziło ich Xiaomi, a w Indiach Micromax.

Jakby tego było mało, prezes Motoroli i CEO Cyanogena zgodnie twierdzą, że Samsung podzieli los Nokii i w ciągu kilku lat straci pozycję lidera. Na dodatek, według przedstawiciela HTC, Koreańczycy myślą tylko o zysku, przez co nie mogą zbudować trwałej więzi z klientami.

Sporo gromów posypało się ostatnio w stronę Samsunga, jednak liczą się wyniki, a pod tym względem z koreańską firmą na globalnym rynku może mierzyć się jedynie Apple. Według analityków, do końcu roku sprzeda się nawet 46 milionów nowych przedstawicieli serii Galaxy S6. Nie zapominajmy też, że firma wydaje ogromne sumy na rozwój i badania, a w tym roku ma zamiar również powalczyć na rynku inteligentnych domów czy produktów związanych ze zdrowiem. Zyskownym działem będzie także sprzedaż podzespołów innym producentom.

Dlatego właśnie ciężko jest mi uwierzyć w to, że Samsung w ciągu kilku lat może podzielić los Nokii. Oczywiście sytuacja jeśli chodzi o smartfony może ulec dużej zmianie, ale moim zdaniem Koreańczycy robią za dużo różnych rzeczy, żeby mieli zniknąć z rynku. Takim ruchem mogą być właśnie lepiej wykonane urządzenia, które zapowiedzieli. Galaxy S6 i S6 edge zostały bardzo dobrze przyjęte, więc pokazanie ich słabszych wariantów jest zapewne tylko kwestią czasu.

Źródło: bloomberg.com via neowin.net

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.