Samsung zgarnie górę pieniędzy na sprzedaży... iPhone'ów X

Samsung zgarnie górę pieniędzy na sprzedaży... iPhone'ów X03.10.2017 13:43
Apple iPhone X
Mateusz Żołyniak

Wiele wskazuje, że iPhone X okaże się przysłowiową kurą znoszącą złote jajka nie tylko dla Apple'a, ale i... Samsunga. Tak, gigantowi z Cupertino nie będzie się to z pewnością podobać

Ponad 400 zł na jednym iPhonie X

Counterpoint Technology Market Research, a więc jedna z najbardziej znanych firmy analitycznych, która zajmuje się badaniem rynku mobilnego, przygotowała niedawno ciekawy raport dla The Wall Street Journal. Dotyczy on iPhone'a X, który na rynek ma trafić 3 listopada, a dokładnie tego, ile na smartfonach Apple'a może zarobić Samsung.

Południowokoreański gigant jest jedynym dostawcą ekranów OLED dla nowych iPhone'ów, a do tego dostarcza Apple'owi stosowane w nich moduły pamięci. Counterpoint szacuje, że może być to w najbliższym czasie jednym z głównych źródeł przychodów Samsunga. Firma na jednym iPhonie X może zarabiać nawet 110 dol. (ok. 404 zł). Na tym jednak nie koniec.

Większy zarobek na iPhone'ach niż modelach Galaxy S?

Znana firma analityczna szacuje do tego, że zysk ze sprzedaży podzespołów rywalowi z Cupertino może być wyższy niż w przypadku dochodów płynących z podzespołów dostarczanych działowi mobilnemu, który zajmuje się produkcją modeli Galaxy S. Jak to możliwe?

Counterpoint wskazuje, że Samsung na podzespołach z modeli Galaxy S zarabia jakieś 202 dol. (ok. 743 zł). Koreańczycy w ciągu najbliższych 20 miesięcy mają sprzedać ok. 50 mln modeli z tej linii, co zagwarantować ma jakieś 10,1 mld dol. (ponad 37 mld zł) przychodu. W tym samym czasie na sprzedaży iPhone'ów X Samsung może zarobić jakieś 14,3 mld dol. (ponad 52,5 mld. zł).

Skąd taka rozbieżność? No cóż, Apple - według szacunków firmy Counterpoint - ma w ciągu najbliższych 20 miesięcy sprzedać o wiele więcej iPhone'ów X niż Samsung modeli z linii Galaxy S. Nie oznacza to jednak, że gigant z Cupertino sprzeda więcej smartfonów niż rywal z Korei Południowej.

Apple z pewnością nie jest zadowolone

Wspomniane 14,3 mld dol. robi ogromne wrażenie, gdy weźmie się pod uwagę, że Samsung dostarcza Apple'owi "jedynie" panele OLED i moduły pamięci. Ming-Chi Kuo z firmy KGI Securities już jakiś czas temu stwierdził jednak, że Amerykanie za jeden ekran mają płacić 120-130 dol. (ok. 440-477 zł).

Wynika z tego, że Samsungowi udało się wynegocjować dobre pieniądze. Pomocny był szczególnie fakt, że był on jedynym producentem, który jest obecnie w stanie sprostać potrzebom Apple'a. Łatwo stwierdzić, że firmie z Cupertino z pewnością nie podoba się zasilanie kasy najgroźniejszego konkurenta.

Można spodziewać się, że Apple będzie jak najszybciej chciał znaleźć dodatkowego partnera, a głównym kandydatem jest oczywiście LG. Nawiązanie współpracy z drugim z południowokoreańskich gigantów nie tylko uniezależni Apple'a od jednego dostawcy, ale i może pomóc w negocjowaniu lepszych ceny paneli u Samsunga.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.