Smartfony do zdjęć selfie - co poszło nie tak?

Smartfony do zdjęć selfie - co poszło nie tak?29.09.2014 22:55
Selfie
Źródło zdjęć: © imcreator | [Autor](https://www.flickr.com/photos/thomasleuthard/)
Bartosz Dul

Od jakiegoś czasu producenci smartfonów starają się nas przekonać do swoich specjalnych smartfonów do robienia zdjęć selfie. Kuszą aparatami, ciekawymi opcjami, starają się wykorzystać obecny trend. Tylko po co?

Moda na selfie

Ludzie zaczęli robić sobie selfie jeszcze zanim na dobre zaczęły rozwijać się przednie kamerki w telefonach. Używano po prostu głównego aparatu w telefonie. To nie wiedeorozmowy, a właśnie trend robienia sobie selfie sprawił, że dziś można kupić smartfony, w których rozmiar matrycy przedniego aparatu wynosi nawet 13 Mpix.

Najpopularniejsze selfie świata, Źródło zdjęć: © twitter.com
Najpopularniejsze selfie świata
Źródło zdjęć: © twitter.com

W 2013 roku media rozpisywały się o tym, że Oxford Dictionary ogłosiło słowo "selfie" słowem roku. Do świata zaczęło docierać, że widok ludzi robiących sobie zdjęcia z ręki czy do lustra, to żaden niezwykły widok - to normalnie. Oczywiście wiele osób w dalszym ciągu uważa takie zjawisko za straszną chorobę.

Najpopularniejsze zwierzęce selfie
Najpopularniejsze zwierzęce selfie

Telefony do selfie

Tymczasem mniejsi i najwięksi producenci smartfonów upatrzyli w modzie na selfie sposób na zarobienie dodatkowych pieniędzy - zaczęły pojawiać się smartfony do selfie.

Sony Xperia C3 - smartfon do selfie, Źródło zdjęć: © sonymobile.com
Sony Xperia C3 - smartfon do selfie
Źródło zdjęć: © sonymobile.com

Nokia zrobiła Lumię 730, Sony Xperię C3 z diodą doświetlającą. Pojawił się nawet Meitu 2 z 13-Mpix aparatem i lampą błyskową z przodu. Dobre aparaty to jednak nie wszystko.

Producenci wierzą, że podbiją rynek selfie nowymi funkcjami i oprogramowaniem. Huawei wprowadzając Ascenda P7 wymyślił panoramiczne selfie, a HTC od dwóch generacji wstawia do swoich smartfonów szerokokątne przednie obiektywy.

Ja i Mateusz na konferencji Huawei P7
Ja i Mateusz na konferencji Huawei P7

Samsung stawia na automatyczne wygładzanie twarzy i wykrycie uśmiechu, Sony na uchwycenie 31 klatek w ciągu 2 sekund i wybór najlepszego ujęcia czy wywołanie aparatu stukając w tył obudowy, a LG z kolei na gesty ułatwiające zrobienie zdjęcia.

Gdzie leży problem?

Niektórzy cieszą się z takiego obrotu spraw, bo bardzo lubią sobie robić tego typu zdjęcia. Innych cieszy sam rozwój przednich kamerek, bo np. lubią nagrywać vlogi ze swoich podróży, albo chcą zostać gwiazdami Vine'a. Pozostali i tak będą pukać się w czoło.

Pytanie tylko, czy produkowanie dedykowanych smartfonów do robienia zdjęć selfie nie jest tak samo głupim pomysłem, jak swego czasu stworzony przez HTC i ekipę Zuckerberga smartfon do Facebooka.

Moim zdaniem wszelkie próby producentów na wykorzystanie popularności zjawiska selfie mija się z celem. Użytkownicy przeważnie robią sobie zdjęcia spontanicznie i nie obchodzi ich nawet, że mają słaby przedni aparat. Liczą się ludzie na zdjęciu, liczy się chwila.

Young sexy woman making self portrait, Źródło zdjęć: © shutterstock
Young sexy woman making self portrait
Źródło zdjęć: © shutterstock

Tak jak kiedyś nie przeszkadzało im robić zdjęcia tylnym aparatem, tak dziś dalej będą robić zdjęcia dosłownie czymkolwiek. Nieważne czy to będzie Xperia C3, dowolny inny zwykły smartfon, czy kilkuletni iPhone.

A może kiedyś ludzie znów zaczną prosić przechodniów czy innych imprezowiczów, by zrobili im zdjęcie? Hmm... chociaż... nie, te czasy już raczej nie wrócą.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.