Samsung przejmuje kolejny start-up. Smartfony Galaxy wkrótce z wbudowanym chatbotem?

Samsung przejmuje kolejny start-up. Smartfony Galaxy wkrótce z wbudowanym chatbotem?28.11.2017 17:53
Samsung Bixby
Mateusz Żołyniak

Samsung dokonał kolejnego ciekawego zakupu. Przejęcie firmy Fluenty może pomóc Koreańczykom w udoskonaleniu asystenta Bixby i wzbogaceniu go o nowe funkcje. Nad czym dokładnie pracował zespół z Fluenty?

Nadchodzi era chatbotów, więc Samsung się zbroi

Google, Micrososft czy Facebook to firmy, które inwestują sporo w rozwój sztucznej inteligencji. Dotyczy to nie tylko prac nad rozbudowanymi asystentami głosowymi czy zaawansowanymi funkcjami rozpoznawania obiektów na zdjęciach, ale i chatbotów.

Pod nazwą to kryją się programy, które coraz częściej stają się częścią popularnych komunikatorów. Ich zadaniem jest prowadzenie konwersacji z użytkownikiem za pomocą naturalnego języka. Celem jest najczęściej przyspieszenie kontaktu z firmami (wykorzystanie programów zamiast konsultantów), ale mogą mieć też szereg innych zastosowań.

Samsung od jakiegoś czasu kupuje mniejszych graczy, którzy zajmują się sztuczną inteligencją. Przecięcie Viv Labs umożliwiło Koreańczykom opracowanie asystenta głosowego Bixby, a o kolejnej ciekawej transakcji doniósł teraz The Investor.

W ręce Samsunga ma wpaść start-up Fluenty, który zajmuje się m.in. opartym na uczeniu maszynowym chatbotem. Firma ta już wcześniej dostała wsparcie od Koreańczyków w ramach programu wspierania nowych graczy (przeznaczono na niego 100 mln wonów, czyli prawie 33 mln zł).

Jak wykorzystane zostaną rozwiązania Fluenty?

Chatboty wykorzystywane są głównie do uproszczenia komunikacji - najczęściej mają analizować zapytania użytkowników i udzielać automatycznie określonej odpowiedzi. Fluenty na bazie swojego rozwiązania opracowało aplikację, która ma sugerować użytkownikom odpowiedzi na otrzymane wiadomości.

How fluenty is transforming the way we connect using AI

Rozwiązanie to - na bazie uczenia maszynowego - ma z czasem poznawać sposób komunikacji użytkownika i podsuwać lepsze sugestie. Warto zaznaczyć jednak przy tym, że twórcy stawiają na dość mocno uproszczone zwroty - m.in. krótkie podpowiedzi przy odpisywaniu na wiadomości, co wyraźnie sugeruje materiał przygotowany przez firmę.

Plusem jest też to, że technologia Fluenty może działać nie tylko we aplikacjach wiadomości, ale i popularnych komunikatorach jak WhatsApp, Google Hangouts czy Facebook Messenger. Może być więc traktowana jako dość uniwersalne rozwiązanie - nie trzeba będzie "uczyć" jednocześnie kilku różnych czatbotów.

Samsung rozwiązanie Fluenty może wykorzystać do rozbudowania asystenta głosowego Bixby, który nie dość, że póki co działa tylko w kilku językach (koreański, angielski i wciąż dopracowywany chiński), to jest jest dość ubogi w funkcje. Szczególnie, gdy porówna się go z Google Assisstant, Siri czy Cortaną.

Dla nas to niestety mała pociecha

Szkoda jedynie, że nawet, gdy Samsung wprowadzi w nowych modelach nieźle działającego chatbota jako część oprogramowania Bixby i usprawni dzięki temu szybkie odpowiadanie na wiadomości, to dla nas, Polaków, wiele się nie zmieni. Nie zanosi się bowiem, aby język polski w najbliższym czasie awansował na górę listy języków, których dodanie obsługi planuje gigant.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.