Sprzedaż iPhone'a zwolniła, ale 4S i tak trzyma się nieźle

Sprzedaż iPhone'a zwolniła, ale 4S i tak trzyma się nieźle19.10.2011 12:00
Siedziba Apple'a (fot. na lic. CC; Flickr.com/by Stefan Friedle)
Paweł Żmuda

W ciągu ostatnich kilkudziesięciu godzin w komórkowym świecie bardzo wiele się działo. Motorola przedstawiła nowego, niezwykle cienkiego smartfona RAZR, Google i Samsung - nową komórkę opartą na Androidzie Ice Cream Sandwich, a firma RIM system BBX. Wydarzenia te przyćmiły informację Apple'a dotyczącą wyników finansowych. Jak idzie sprzedaż w Cupertino?

W ciągu ostatnich kilkudziesięciu godzin w komórkowym świecie bardzo wiele się działo. Motorola przedstawiła nowego, niezwykle cienkiego smartfona RAZR, Google i Samsung - nową komórkę opartą na Androidzie Ice Cream Sandwich, a firma RIM system BBX. Wydarzenia te przyćmiły informację Apple'a dotyczącą wyników finansowych. Jak idzie sprzedaż w Cupertino?

Przedstawiciele Apple'a poinformowali o kondycji finansowej spółki w czwartym kwartale fiskalnym 2011 roku. W ostatnich miesiącach firma osiągnęła przychody w wysokości 28,2 miliarda dolarów, 6,6 miliarda dolarów czystego zysku i pochwaliła się sprzedażą 17,07 miliona egzemplarzy iPhone'ów oraz 11,2 miliona iPadów. Gorzej radziły sobie odtwarzacze iPod, których sprzedaż spadła do 6,6 miliona sztuk (spadek o 27% w porównaniu z wynikami z 2010 roku). Firma nieźle wypadła na polu komputerów - 4,8 miliona sprzedanych Maców.

Dla przypomnienia: w trzecim kwartale kończącym się 25 czerwca 2011 roku Apple zanotował sprzedaż ponad 20,3 miliona iPhone'ów oraz ponad 9,2 miliona iPadów, osiągając przychód w wysokości 28,5 miliarda i zysk rzędu 7,3 miliarda dolarów.

Mimo gorszej sprzedaży iPhone'ów spółka i tak zanotowała dobre wyniki. Powodem niższego popytu na iPhone'y było przecież wyczekiwanie na model kolejnej generacji. CEO Apple'a, Tim Cook, zapewnia:

Reakcja klientów na iPhone'a 4S jest fantastyczna.

Można przewidywać, że okres przedświątecznego szaleństwa zakupowego sprawi, że wyniki Apple'a znów będą rekordowe. Nawet jeśli iPhone 4S jest dla niektórych rozczarowaniem, to statystyk się nie oszuka, a ponad 4 mln sprzedanych egzemplarzy najnowszego smartfona w weekend robią ogromne wrażenie.

Źródło: phonedog

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.