Dlaczego szklanych telefonów jest tak dużo? Powód jest prosty

Dlaczego szklanych telefonów jest tak dużo? Powód jest prosty15.06.2017 07:01

Patrząc obiektywnie, na liście najbardziej praktycznych materiałów, z których można wykonać obudowę telefonu, szkło nie znajduje się raczej na szczycie. Dlaczego jest więc tak chętnie wykorzystywane przez twórców smartfonów?

"Szkoda że producenci z takim uporem stosują szkło na plecach" - napisał pod tekstem o Honorze 9 jeden z naszych czytelników. Na tego typu opinie można się zresztą natknąć dość często.

Szkło jest śliskie, z łatwością zbiera odciski palców i jest podatne na stłuczenia. Z logicznego punktu widzenia jest to więc słaby wybór, gdy mówimy o urządzeniu, które powinno dobrze leżeć w dłoni oraz wyglądać estetycznie i jest narażone na upadki, nieprawdaż? Problem w tym, że w momencie zakupu mało kto kieruje się logiką.

Lubimy błyskotki

Parę miesięcy temu miałem okazję rozmawiać z przedstawicielami jednego z czołowych producentów o wzornictwie smartfonów. Zapytałem, dlaczego firmy odchodzą od matowych materiałów, których zaletą jest to, że nie łapią tak łatwo zabrudzeń.

HTC U11 i Galaxy S7 edge mają szklane, połyskujące obudowy
HTC U11 i Galaxy S7 edge mają szklane, połyskujące obudowy

Dowiedziałem się wówczas, że z badań rynkowych wynika, iż konsumenci chętniej kupują telefony, które są połyskujące. Sprawiają przez to wrażenie bardziej ekskluzywnych. Jeśli smartfon na półce w sklepie się błyszczy, wzrasta szansa na to, że klient go kupi.

Wbrew pozorom dotyczy to nie tylko szkła

Mój rozmówca jasno podkreślił, że konsumenci chcą błyszczących, a nie szklanych telefonów. Zwróćcie uwagę na to, że wiele nawet plastikowych aparatów mocno odbija światło. Pamiętacie stare Lumie albo flagowce Samsunga? No właśnie.

Galaxy S4 miał plastikową, ale połyskującą obudowę
Galaxy S4 miał plastikową, ale połyskującą obudowę

Jeśli mówimy o wykonaniu premium, szkło jest dla firm często po prostu najlepszym wyborem. Produkcja efektownie błyszczącego metalu jest bardziej skomplikowana, ale nie niemożliwa. iPhone 7 czy Nokia 6 mają w standardzie aluminiowe, matowe obudowy, ale ich producenci wypuścili także połyskujące warianty.

Onyksowy iPhone 7 udowadnia zresztą, że serce wygrywa z rozumem

Nie da się nie zauważyć, że błyszczący iPhone 7 w kolorze onyksu cieszy się olbrzymią popularnością. To właśnie ta wersja często zdobi półki w sklepach.

iPhone 7 dostępny jest w połyskującej wersji w kolorze onyksu
iPhone 7 dostępny jest w połyskującej wersji w kolorze onyksu

Jest to o tyle ciekawe, że sam Apple na swojej stronie radzi wpakować ten wariant wykończeniowy do etui.

Popularność błyszczącego iPhone'a 7, który jest przecież wariantem opcjonalnym, świetnie pokazuje to, o czym pisałem na początku. Przy zakupie mało kto kieruje się logiką.

Nie bez znaczenia jest bezprzewodowe ładowanie

Szkło, w przeciwieństwie do metalu, nie zaburza pracy podzespołów odpowiedzialnych za coraz powszechniejsze ładowanie indukcyjne.

Jeśli więc producent chce zrobić telefon z czegoś lepszego niż plastik, a jednocześnie zachować możliwość ładowania bezprzewodowego, szkło jest najoczywistszym wyborem.

Błyszczących telefonów przybywa

Galaxy S8, LG G6, Xperia XZ Premium, Honor 9, HTC U11, Xiaomi Mi 6 - to tylko kilka przykładów tegorocznych smartfonów, które mają jeden wspólny mianownik: błyszczą się jak... wiadomo co.

Przesyt połyskujących obudów w końcu pewnie jednak sprawi, że konsumentom zmienią się preferencje, a mat wróci do łask. Zanim to się stanie, trzeba liczyć się z tym, że coraz więcej telefonów będzie wymagało od użytkownika ciągłego pucowania ściereczką.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.