Trzeba było Apple'a, by producenci przestali się wstydzić potrójnych aparatów (opinia)

Trzeba było Apple'a, by producenci przestali się wstydzić potrójnych aparatów (opinia)08.07.2020 14:45
Coraz więcej producentów inspiruje się wyglądem iPhone'a 11 Pro

Choć moda na potrójne i poczwórne aparaty trwa w najlepsze, większość producentów zdaje się wysoką liczbę obiektywów wręcz maskować. Powoli się to jednak zmienia i ciężko oprzeć się wrażeniu, że to sprawka Apple'a.

Nie przestaje mnie zadziwiać, jak ciężko czasem jest policzyć aparaty w danym smartfonie, nawet mając go w ręce.

Spójrzmy choćby na takiego Huaweia P30 Pro. Nie znając wyposażenia tegoż smartfonu, ciężko na pierwszy rzut oka stwierdzić, ile aparatów producent zaimplementował.

Huawei P30 Pro
Huawei P30 Pro

Trzy główne obiektywy zostały zatopione w czarnej wysepce, co samo w sobie utrudnia ich dojrzenie. A na tych trzech soczewkach aparaty się przecież nie kończą. Czwarty aparat - ToF - ma formę niewielkiej kropki umiejscowionej pod diodą doświetlającą i modułem autofokusu.

Choć Huawei dumnie używa sloganu Leica Quad Camera, mam przekonanie graniczące z pewnością, że wielu użytkowników P30 Pro nie ma świadomości, że ich telefon ma poczwórny aparat. Projektanci o to zadbali.

Niezrozumiałe dla mnie decyzje projektowe podjął także Samsung, przygotowując swoje flagowce na rok 2019. Zerknijmy na modele S10e (podwójny aparat), S10 (potrójny aparat), S10+ (potrójny aparat) i S10 5G (poczwórny aparat).

Samsung Galaxy S10e, S10, S10+ i S10 5G
Samsung Galaxy S10e, S10, S10+ i S10 5G

Z jakiegoś powodu dwa obiektywy najtańszego modelu zostały bardzo mocno wyeksponowane, podczas gdy soczewki hojniej wyposażonych braci zamaskowano czarną wysepką. To tak jakby Samsungowi bardziej zależało na wypunktowaniu braków najuboższego modelu niż zaakcentowaniu tego, co mają do zaoferowania smartfony najbardziej wyśrubowane. Gdzie tu sens? Gdzie tu logika?

iPhone 11 Pro to zupełnie inne podejście do projektowania smartfonów

iPhone 11 Pro to pierwszy smartfon Apple'a uzbrojony w potrójny aparat i firma zatroszczyła się o to, by nikt nie miał co do liczby obiektywów najmniejszych wątpliwości. Są one wielkie, wystające i wyeksponowane bardziej niż logo producenta.

iPhone 11 Pro
iPhone 11 Pro

Zdania na temat wyglądu iPhone'a 11 Pro są podzielone, ale mnie takie podejście do projektowania smartfonów urzekło. Jeśli już telefon ma na swoim wyposażeniu kilka aparatów, po co je ukrywać? Flagowiec Apple'a zdaje się krzyczeć, że podchodzi do tematu mobilnej fotografii poważnie. I słusznie, bo ma bardzo solidny aparat.

Widać wyraźnie, że iPhone 11 Pro zmienił trendy w kwestii projektowania smartfonów

I chodzi mi nie tylko o wysyp smartfonów z kwadratowymi i prostokątnymi wysepkami z aparatami, ale i kończącą się modę na maskowanie obiektywów.

Huawei zaczyna coraz śmielej eksponować aparaty w części swoich wieloobiektywowych smartfonów. Dość wspomnieć o modelu P40 Lite, wyraźnie inspirowanym wspomnianym iPhone'em.

Huawei P40 lite
Huawei P40 lite

LG Velvet to także smartfon, w którym każdy obiektyw jest doskonale widoczny, czym zresztą producent chwali się w materiałach promocyjnych.

LG Velvet
LG Velvet

Dzięki wyciekom wiemy, że podobne zmiany planuje Samsung. Zdjęcia Galaxy Note'a 20 Ultra, które pojawiły się na stronie producenta, potwierdzają, że jego obiektywy zostaną otoczone pierścieniami wizualnie odcinającymi je od reszty obudowy.

Samsung Galaxy Note 20 Ultra
Samsung Galaxy Note 20 Ultra

Warto również porównać OPPO Reno 3 i Reno 4. W nowszym modelu aparaty zostały wyeksponowane nieporównywalnie bardziej agresywnie.

OPPO Reno 3 i Reno 4
OPPO Reno 3 i Reno 4

Trochę mnie to bawi, bo jeśli chodzi o modę na wieloobiektywowe aparaty, Apple dołączył do zabawy jako jeden z ostatnich. Wygląda jednak na to, że dopiero po premierze iPhone'a 11 Pro producenci zdali sobie sprawę, że maskowanie aparatów i ukrywanie ich przed użytkownikiem niekoniecznie ma sens.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.