Z wizytą w salonie operatora w Korei Południowej. W tym kraju liczą się tylko trzy marki

Z wizytą w salonie operatora w Korei Południowej. W tym kraju liczą się tylko trzy marki25.06.2019 08:25
W koreańskim salonie - Samsung, iPhone, LG. I absolutnie nic więcej.

Korea Południowa to kraj pełen sprzeczności. Z jednej strony jest to jeden z najbardziej rozwiniętych technologicznie rynków, a z drugiej jeden z najmniej różnorodnych. Świetnie widać to po salonach tutejszych operatorów.

Podczas służbowej podróży do Seulu nie mogłem sobie odmówić przyjemności zajrzenia do salonu największej tutejszej firmy telefonicznej - KT. Dotarcie do wyznaczonego celu było utrudnione z uwagi na funkcjonalne braki w Mapach Google, ale udało się.

Już w pierwszej chwili widać, że w Korei Południowej istnieją tylko trzy marki

Pierwsze, co rzuca się w oczy? Samsung. Lokalny gigant ma dla siebie połowę salonu. Na kilku wysepkach rozlokowane są najnowsze smartfony z linii Galaxy S, Galaxy Note i Galaxy A oraz zegarki Galaxy Watch. Najmocniej promowana jest oczywiście flagowa seria S10.

Nie brakuje całego arsenału akcesoriów, w tym pokrowców w dziwaczne wzory. Tak - to, co mówi się o południowokoreańskich nastolatkach, jest prawdą. Telefony zapakowane w cukierkowe etui to tutaj na tyle powszechny widok, że popytowi starają się sprostać nie tylko bazarowi sprzedawcy, ale i salon operatorski ulokowany w najbogatszej i najmodniejszej dzielnicy Seulu.

Druga połowa salonu? Mała wysepka LG...

... nieduże stoisko Apple'a...

... akcesoria...

... oraz kasy i stanowiska zajmowane przez doradców.

I to by było na tyle. Żadnych smartfonów Huaweia. Żadnych smartfonów Sony. Żadnych smartfonów Xiaomi. Żadnych smartfonów Nokii, Motoroli, HTC, ASUS-a, OPPO czy Google'a. Tylko Samsung, Apple i LG.

Jest za to 5G

Sieć nowej generacji jest bardzo mocno promowana przez koreańskich gigantów. Galaxy S10 5G oraz LG V50 ThinQ 5G zajmują mocno wyeksponowane stoiska.

5G jest w Seulu wszechobecne. Banery reklamowe witają przybyłych już na lotnisku. Nic w tym zresztą dziwnego, biorąc pod uwagę, że Korea Południowa uruchomiła już bardzo dobrze działającą sieć 5G, której zasięg ma do końca roku objąć 85 miast.

Widok, który zastałem w salonie, idealnie odzwierciedla rynkową sytuację w Korei Południowej

Według majowych danych StatCountera blisko 60 proc. smartfonów używanych przez Koreańczyków jest produkcji Samsunga. Apple zgarnął niespełna 28 proc, LG zaledwie 9 proc.

Cała reszta to okruchy, których promocją nikt nie zawraca sobie głowy. Okruchy, których nie widać na seulskich ulicach.

Jest jakaś ironia w tym, że naród tak bardzo lubujący się w nowych technologiach, jest realnie odcięty od całej masy ciekawych i różnorodnych urządzeń. Z drugiej jednak strony ciężko doszukiwać się minusów w konsumenckim patriotyzmie.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.