Zapytali ludzi o stan ich poprzednich smartfonów. Wyniki badania zaskakują

Zapytali ludzi o stan ich poprzednich smartfonów. Wyniki badania zaskakują30.03.2023 20:55
Smartfon z lekko zarysowanym ekranem
Źródło zdjęć: © Pixabay

Czy marka i segment cenowy wpływają na wytrzymałość smartfonu? Konsumenci zdają się twierdzić, że... nie.

Firma analityczna Consumer Intelligence Research Partners zapytała amerykańskich konsumentów o stan ich poprzednich smartfonów, które dostały drugie życie. Chodzi o kondycję urządzenia w chwili wymiany, sprzedaży lub oddania bliskim.

Mogłoby się wydawać, że droższe smartfony powinny się uchować w lepszym stanie niż te tańsze, prawda? Na logikę są zazwyczaj wykonane z lepszej jakości materiałów, a i użytkownicy potencjalnie dbają o nie bardziej niż o modele wyhaczone za grosze w najtańszych abonamentach. No to patrzcie na to.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kamera solarna z akumulatorem w super cenie – recenzja Foscam B4

"W jakim stanie był ekran twojego poprzedniego smartfonu zanim został wymieniony, oddany lub sprzedany?"

Takie pytanie zadano amerykańskim konsumentom. Co istotne, ankietowanych podzielono na użytkowników iPhone'ów oraz smartfonów z Androidem.

Okazuje się, że dla obu systemów wyniki ankiety były praktycznie identyczne:

  • 6 proc. ankietowanych oceniło ekran jako uszkodzony i nieużywalny;
  • 13 proc. ankietowanych oceniło ekran jako uszkodzony, ale używalny;
  • 21 proc. ankietowanych oceniło ekran jako zarysowany, ale używalny;
  • ok. 60 proc. ankietowanych oceniło stan ekranu jako perfekcyjny.

Podkreślę raz jeszcze - użytkownicy smartfonów zupełnie różnych marek wypowiadają się na temat ich stanu praktycznie tak samo. Drobna różnica na poziomie jednego punktu procentowego wynika z tego, że dane liczbowe zostały zaokrąglone, przez co suma odpowiedzi użytkowników iPhone'a wynosi 101 proc.

Pytanie o stan ekranu w poprzednim smartfonie, Źródło zdjęć: © CIRP
Pytanie o stan ekranu w poprzednim smartfonie
Źródło zdjęć: © CIRP

W ramach tej samej ankiety użytkownicy zostali także zapytani o kondycję baterii poprzednich smartfonów. W tym przypadku odpowiedzi były zupełnie różne.

Pytanie o stan baterii w poprzednim smartfonie, Źródło zdjęć: © CIRP
Pytanie o stan baterii w poprzednim smartfonie
Źródło zdjęć: © CIRP

Wyniki tego badania są mega ciekawe

Na chłopski rozum - Apple powinien mieć w takim zestawieniu solidne fory. Ten producent ma w swojej ofercie wyłącznie smartfony premium wykonane z dobrych materiałów. Ba - firma chwali od lat chwali się w swoich materiałach promocyjnych, że używana przez nią szkło Ceramic Shield jest "twardsze niż szkło we wszystkich smartfonach".

Apple twierdzi, że ma najmocniejsze szkło na rynku, Źródło zdjęć: © Apple.com
Apple twierdzi, że ma najmocniejsze szkło na rynku
Źródło zdjęć: © Apple.com

W świecie Androida panuje większa różnorodność i większy rozstrzał cenowy. Samych wersji szkła Gorilla Glass jest kilka, a do tego rynek zalany jest budżetowymi smartfonami wykorzystującymi tworzywa niewiadomego pochodzenia. A jednak użytkownicy zdają się nie widzieć żadnej różnicy w wytrzymałości ekranu bez względu na markę czy segment cenowy.

Wyjaśnieniem tego fenomenu może być to, że iPhone'y - z racji chociażby rekordowo długiego wsparcia aktualizacyjnego - potencjalnie mogą być wymieniane przez klientów rzadziej niż przeciętny smartfon z Androidem. W takim wypadku faktycznie mogłyby się uchować w podobnym stanie, ale po dłuższym czasie.

W dalszym ciągu niesamowite jest jednak to, że wyniki ankiet skierowanych do użytkowników różnych smartfonów są praktycznie takie same.

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.