10% komórek to produkty, o których nigdy nie słyszeliśmy

China Mobile
China Mobile
Paweł Żmuda

13.06.2011 12:00, aktual.: 13.06.2011 14:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Specjaliści z firmy analitycznej Strategy Analytics przyjrzeli się, jakie telefony trafiły do klientów w pierwszych miesiącach bieżącego roku. Okazało się, że nieznani na szeroką skalę producenci mogą w sumie pochwalić się udziałem w aż 13% rynku komórkowego. Co to za firmy?

Według Strategy Analytics ponad 200 dopiero rozwijających się firm sprzedało łącznie aż 48 milionów telefonów w pierwszym kwartale 2011 roku. Słyszeliście kiedyś o takich producentach, jak Micromax, Spice Mobile czy Yulong Coolpad?

W pierwszym kwartale firmy takie jak chociażby Micromax czy Spice Mobile zdobyły znaczący udział w rynku w krajach rozwijających się, pokonując takie marki, jak Motorola czy Sony Ericsson. Tani producenci uzupełniają swoje portfolio low-endowymi urządzeniami obsługującymi wiele kart SIM, a nawet smartfonami z obsługą 3G - czytamy w raporcie Strategy Analytics.

Według analityków marka Yulong Coolpad jest na dobrej drodze do stania się największym producentem urządzeń obsługujących 3G, przeznaczonych dla średnio majętnych nabywców w Chinach. Być może za kilka lub kilkanaście lat nieznane dziś marki wejdą na rynek globalny. Cytując Wyspiańskiego: "Chińczyki trzymają się mocno" ;)

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)