10% komórek to produkty, o których nigdy nie słyszeliśmy

Specjaliści z firmy analitycznej Strategy Analytics przyjrzeli się, jakie telefony trafiły do klientów w pierwszych miesiącach bieżącego roku. Okazało się, że nieznani na szeroką skalę producenci mogą w sumie pochwalić się udziałem w aż 13% rynku komórkowego. Co to za firmy?

China Mobile
China Mobile
Paweł Żmuda

13.06.2011 | aktual.: 13.06.2011 14:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Według Strategy Analytics ponad 200 dopiero rozwijających się firm sprzedało łącznie aż 48 milionów telefonów w pierwszym kwartale 2011 roku. Słyszeliście kiedyś o takich producentach, jak Micromax, Spice Mobile czy Yulong Coolpad?

W pierwszym kwartale firmy takie jak chociażby Micromax czy Spice Mobile zdobyły znaczący udział w rynku w krajach rozwijających się, pokonując takie marki, jak Motorola czy Sony Ericsson. Tani producenci uzupełniają swoje portfolio low-endowymi urządzeniami obsługującymi wiele kart SIM, a nawet smartfonami z obsługą 3G - czytamy w raporcie Strategy Analytics.

Według analityków marka Yulong Coolpad jest na dobrej drodze do stania się największym producentem urządzeń obsługujących 3G, przeznaczonych dla średnio majętnych nabywców w Chinach. Być może za kilka lub kilkanaście lat nieznane dziś marki wejdą na rynek globalny. Cytując Wyspiańskiego: "Chińczyki trzymają się mocno" ;)

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Komentarze (0)