Google pojawił się z reklamami na iPadzie

Google pojawił się z reklamami na iPadzie

Google pojawił się z reklamami na iPadzie
Zbigniew Kowal
22.08.2010 07:31, aktualizacja: 22.08.2010 09:31

Duże firmy zajmujące się produkcja gier, jak i pojedynczy developerzy mają jedno pragnienie. Zarabiać na swoich grach i aplikacjach. Wyjścia są dwa. Sprzedaż płatnych produkcji lub darmowe aplikacje z reklamami. Od kilku dni dostępna jest nowa opcja dla reklamodawców i producentów aplikacji na iPada.

Duże firmy zajmujące się produkcja gier, jak i pojedynczy developerzy mają jedno pragnienie. Zarabiać na swoich grach i aplikacjach. Wyjścia są dwa. Sprzedaż płatnych produkcji lub darmowe aplikacje z reklamami. Od kilku dni dostępna jest nowa opcja dla reklamodawców i producentów aplikacji na iPada.

Google postanowił zrobić firmie z Cupertino lekką konkurencję. Każdy developer, który zapisany jest do programu Google AdSense dla mobilnych aplikacji, może skorzystać ze specjalnych modułów, które należy wkleić do kodu aplikacji dla iPada. Dzięki temu, reklamy Google’a trafią do użytkowników tabletu.

Trudno ocenić, czy Google rzeczywiście liczy na podbicie rynku iPadowych aplikacji, czy też jest to po prostu tylko chwyt marketingowy. Nie wiadomo również jak zareagują na to developerzy. Dużo bardziej opłaca się jednak inwestować swój czas w usługę iAd od Apple’a.

Jest również i druga strona medalu. Jak na reklamy Google’a zareagują gracze?  W moim odczuciu reklamy w systemie iAd są nieco mniej nachalne aniżeli te od giganta z Mountain View. Wygląda jednak na to, że najpopularniejsze gry i aplikacje użytkowe będą w przyszłości naszpikowane reklamami – kwestią czasu jest to, która z firm opanuje rynek w największym stopniu.

Źródło: macstories

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)