Szaleństwo się zaczyna. Super Mario Run ląduje na smartfonach!

Nareszcie! Zgodnie z zapowiedziami, na smartfonach i tabletach debiutuje właśnie Super Mario Run. To pierwsza oficjalna gra mobilna z Mario w roli głównej.

Super Mario Run debiutuje w sklepie App Store

Gra wylądowała dziś w mobilnym sklepie Apple'a, ale jej dostępność jest rozszerzana o kolejne kraje stopniowo.

W chwili pisania tego tekstu nie można jej jeszcze pobrać w Polsce, co powinno się zmienić w ciągu maksymalnie kilku godzin. Osoby, które mają amerykańskie konto w App Storze, prawdopodobnie mogą już grę pobrać.

Jak wygląda rozgrywka w Super Mario Run?

Super Mario Run to połączenie platformówki oraz runnera. Gra została od podstaw stworzona z myślą o urządzeniach mobilnych; ekran gry jest pionowy, a do jej obsługi wystarczy jedna ręka. Tytułowy Mario biegnie przed siebie, a zadaniem gracza jest klikanie w ekran w odpowiednich momentach.

Grę podzielono na trzy tryby:

  • World Tour - tryb dla jednego gracza. Polega on na przemierzeniu trzech światów, z których każdy zbudowany jest z trzech poziomów zwieńczonych walką z bossem.
  • Toad Rally - tryb multiplayer pozwalający rywalizować ze znajomymi oraz ludźmi z całego świata.
  • Kingdom Builder - tryb, w którym możliwe jest zbudowanie własnego królestwa. Wykorzystywane są tutaj monety zebrane w trybie Toad Rally.

Wszystkie tryby wymagają stałego połączenia z internetem, co Nintendo tłumaczy chęcią zabezpieczenia się przed piratami. W Super Mario Run nie zagrasz zatem w samolocie.

Super Mario Run to gra bez mikropłatności!

Nintendo swoją przygodę z grami mobilnymi zaczyna z grubej rury.

Zobacz również: Nadciągają mobilni e-sportowcy

  • Po pierwsze, firma sięgnęła po swoją maskotkę, którą jest Mario — jedna z najbardziej rozpoznawalnych postaci z gier wideo wszech czasów.
  • Po drugie, Japończycy rezygnują z obecnie najbardziej obfitego źródła przychodów z gier mobilnych, jakim są osławione mikrotransakcje.

Nintendo postawiło na tradycyjny model biznesowy. Gra dostępna jest w darmowej wersji demo oraz wersji płatnej, która daje graczowi dostęp do pełnej zawartości gry. Ta druga kosztuje 9,99 euro, czyli równowartość 44 zł.

Owszem, pełna wersja gry jest dość droga, ale wolę to, niż "darmową", okrojoną gierkę z mikropłatnościami, która nieustannie wyciąga ode mnie coraz to większe kwoty. Zwłaszcza że Super Mario Run ma także tryb multiplayer, więc gracze z grubszymi portfelami nie będą mieć żadnej taryfy ulgowej.

W osobnym wpisie Mateusz omówił szczegółowo różnice między darmową oraz płatną wersją gry Super Mario Run.

Co z Super Mario Run na Androida?

Na razie rozgrywką cieszyć się mogą jedynie użytkownicy iPhone'ów i iPadów. Super Mario Run jest zresztą niejako owocem współpracy Nintendo z Apple'em. Podczas wrześniowej premiery iPhone'a 7 na scenie pojawił się sam twórca Mario - Shigeru Miyamoto — który zapowiedział grę, a przez kilka ostatnich tygodni w App Storze wisiał wielki baner zapowiadający premierę.

Shigeru Miyamoto - twórca Mario - zapowiedział grę podczas wrześniowej konferencji Apple'a

Serwis Kotaku dowiedział się jednak, że Nintendo planuje wydać wersję na Androida "w jakimś momencie w przyszłości". Konkretów póki co brak.

Super Mario Run przebije popularnością Pokemon GO ?

Firma analityczna SensorTower szacuje, że gra Super Mario Run w ciągu pierwszego miesiąca zostanie pobrana 50 milionów razy. Dla porównania Pokemon GO wygenerowało w takim czasie 32 miliony pobrań.

Pobrania pobraniami, ale przychody to już zupełnie inna para kaloszy. Analitycy szacują, że ze względu na brak mikropłatności i to, że relatywnie niewielki odsetek graczy sięgnie po wersję płatną, przychody z gry w pierwszym miesiącu mają wynieść "tylko" 71 milionów dolarów. "Darmowe" Pokemon GO z mikropłatnościami — mimo dużo mniejszej liczby pobrań — zarobiło w podobnym okresie aż 143 miliony dolarów.

Przychody wygenerowane przez popularne gry mobilne w miesiąc po premierze

Jedno jest pewne — będzie hit

Parafrazując klasyka - Mario to jest król gier wideo jak lew jest król dżungli. Mobilne sklepy z aplikacjami od lat zalewane są mniej lub bardziej udanymi klonami kultowego Super Mario Bros, ale co oryginał, to oryginał.

Nie sądzę też, by Nintendo użyło twarzy najpopularniejszego hydraulika świata, aby sprzedać słabą grę. Ta firma umie robić gry i wierzę, że Super Mario Run nie zawiedzie. Wkrótce zresztą sam się o tym przekonam i podzielę się z Wami swoimi wrażeniami. Za brak mikropłatności firma już teraz ma u mnie plusa.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aplikacje:

Szybki start z iPhonem cz. 2: Przenoszenie multimediów z iPhone'a do komputera Adobe Flash 10 dla smartfonów w październiku 2009 Ponad połowa użytkowników systemu Android korzysta z wersji 2.1 Eclair Wyciekły nowe "buildy" Windows Mobile 6.5 GameCot ? platforma dla twórców gier Aplikacje na iOS bardziej awaryjne niż na Androidzie Nowy Skype 2.9 dla Androida Przegląd tematów dla WinterBoard-a cz. I Uaktualnienie oprogramowania Nokii N95 8GB Polski Doodle Jump w wersji lite Coraz większy zasięg serwisów i świetne wyniki Nokii Wyłącz autorotację obrazu w iPhonie 3GS

Popularne w tym tygodniu:

Photoshop na iPada już jest. Cena? Absurdalnie wysoka Photoshop Camera: nowa apka ma zmienić smartfon w "aparat twoich marzeń" Huawei Assistant w Polsce. Nie, żadna z niego alternatywa dla Asystenta Google