Face ID nie zadziała w niektórych aplikacjach polskich banków. Użytkownicy muszą korzystać z PIN-u

Face ID nie zadziała w niektórych aplikacjach polskich banków. Użytkownicy muszą korzystać z PIN‑u

Face ID nie zadziała w niektórych aplikacjach polskich banków. Użytkownicy muszą korzystać z PIN-u
Bolesław Breczko
17.11.2017 07:43, aktualizacja: 17.11.2017 12:35

Niektóre z polskich banków zablokowały w swoich aplikacjach możliwość logowania się przez Face ID w najnowszym iPhonie X.

Banki PKO oraz BZ WBK wyłączyły możliwość wykorzystania biometrii twarzy w aplikacjach bankowych - informuje cashless.pl. Powodowane jest to wątpliwościami o bezpieczeństwo tej metody. Chociaż Apple oświadcza, że Face ID jest znacznie bezpieczniejszy od TouchID (odcisku palca), to w internecie pojawiły się filmy, na których można zobaczyć, jak skanowanie twarzy w iPhone X podobno zostaje oszukane.

Możliwe, że nagranie zostały sprytnie spreparowane, jednak niektóre banki postanowiły wstrzymać wdrożenie Face ID w swoich aplikacjach bankowych. Klienci PKO oraz BZ WBK muszą korzystać z kodów PIN.

– Nie zaoferowaliśmy jeszcze naszym klientom możliwości logowania przy pomocy Face ID, obecnie jesteśmy w trakcie testowania. Rozwiązanie udostępnimy, jeśli będziemy mieli całkowitą pewność co do jego bezpieczeństwa – poinformował cashless.pl bank BZ WBK.

Z komentarzy w internecie możemy się za to dowiedzieć, że biometrię twarzy w swoich aplikacjach bankowych obsługuje m.in. mBank, ING i Millennium.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)