Samsung ujawnił "funkcję, która zmieni wiele". To tak naprawdę akcja charytatywna

Samsung ujawnił "funkcję, która zmieni wiele". To tak naprawdę akcja charytatywna

Samsung ujawnił "funkcję, która zmieni wiele". To tak naprawdę akcja charytatywna
Miron Nurski
21.11.2018 11:56, aktualizacja: 24.11.2018 18:22

W połowie listopada Samsung zaczął zapowiadać w mediach społecznościowych "funkcję, która wiele zmieni". Firma zdradziła w końcu, o co chodzi.

Tajemniczą nowość zapowiedział wyłącznie polski oddział Samsunga, dlatego jasne było, że chodzi o funkcję związaną konkretnie z naszym rynkiem. Nie brakowało spekulacji, że nad Wisłę nadciąga usługa płatnicza Samsung Pay lub spolszczony wirtualny asystent Bixby. Na razie nic z tego. Firma przygotowała coś innego.

#FunkcjaDobroczynności, czyli wspomóż dzieci kupując telefon

Zapowiadana funkcja to tak naprawdę akcja charytatywna zorganizowana we współpracy z organizacją UNICEF. Świeżo upieczeni nabywcy wybranych smartfonów Samsunga będą mogli wspomóc dzieci klikając w baner w aplikacji.

Samsung przeznaczy 40 zł od kliknięcia na wsparcie jednego z trzech wybranych przez użytkownika obszarów:

  • edukacji - fundusze zostaną przeznaczone m.in. na kredki, farby, plastelinę, piórniki, zeszyty, ołówki, bloki rysunkowe i papier kolorowy;
  • sportu i zabawy - fundusze zostaną przeznaczone m.in. na piłki nożne, do siatkówki i koszykówki, skakanki, torby sportowe, rakietki do ping-ponga i badmintona, lotki oraz deskorolki;
  • opieki - fundusze zostaną przeznaczone m.in. na ręczniki, pościel, koce, szlafroki, poduszki, kołdry i lampki nocne.

Samsung przeznaczy 50 tys. pakietów po 40 zł, więc - jak nietrudno policzyć - łącznie dokładnie 2 mln zł. Połowa środków ma trafić do dzieci w Polsce, a druga połowa do dzieci w krajach rozwijających się.

#FunkcjaDobroczynności: jak wziąć udział w akcji?

Akcją promocyjno-charytatywną objęte są wybrane modele z czterech linii produktowych:

Obyło się więc bez specjalnej selekcji, bo uwzględnione zostały w zasadzie wszystkie najważniejsze modele z ostatnich kilkunastu (a nawet kilkudziesięciu) miesięcy. Z ubiegłorocznych smartfonów brakuje chyba tylko Xcovera 4.

Aby wspomóc dzieciaki należy:

  1. zakupić jeden z wybranych modeli między 21 listopada a 26 grudnia i aktywować go do 2 stycznia 2019;
  2. otworzyć aplikację Samsung Members, przejść do zakładki Korzyści i kliknąć w baner \Włącz funkcję dobroczynności;
  3. wypełnić formularz i wybrać obszar, który chce się wesprzeć.

Pełny regulamin znajdziecie tutaj.

Istnieje niewielkie prawdopodobieństwo, by ktoś, kto nie słyszał do akcji, otworzył wspomnianą apkę sam z siebie, dlatego podpytałem, czy Samsung chce się jakoś zatroszczyć, by informacja dotarła do wszystkich potencjalnych zainteresowanych. Dowiedziałem się, że firma ruszy z kampanią telewizyjną oraz będzie informować o akcji w punktach sprzedaży.

Dwie pieczenie na jednym ogniu

Cel akcji #FunkcjaDobroczynności jest szczytny, ale - nie czarujmy się - to nie przypadek, że rusza ona tuż przed czarnym piątkiem, a kończy się w drugi dzień Świąt. Samsung chce, by podczas największego w roku szału zakupowego klienci mieli dodatkowy argument przemawiający za wyborem smartfonu Samsunga.

Z punktu widzenia konsumenta, jest to jednak atrakcyjniejszy sposób na zwiększenie zainteresowania niż wpakowanie "pierdylionów" złotych w zwykłą kampanię marketingową. Można przecież zrobić sobie lub komuś prezent w postaci smartfonu i jednocześnie poczuć, że zrobiło się coś dobrego.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)