Redmi szykuje flagowca ze Snapdragonem 855. Zapowiada się interesująco
Wiele wskazuje, że Redmi nie będzie skupiać się jedynie na budżetowcach i rozsądnie wycenianych średniakach. Należąca do Xiaomi marka zapowiada ulepszoną wersję Redmi Note'a 7 oraz... flagowca ze Snapdragonem 855.
Xiaomi na rynku mobilnym chce uchodzić nie za producenta niedrogich modeli, a firmę tworzącą rozwiązania z półki premium. Nie dziwi więc, że Chińczycy postanowili wydzielić markę Redmi, która od teraz działać ma niezależnie.
Marka ma własnego szefa (Lu Weibinga) oraz oddzielny zespół, który będzie odpowiadał za projektowanie smartfonów. Pierwszym z nich jest Redmi Note 7, ale niebawem mogą pojawić się kolejne nowości Redmi by Xiaomi, co potwierdzono na chińskim serwisie mikroblogowym Weibo.
Szefowie Redmi nie myślą tylko o tanich produktach
Lu Weibing poinformował, że siedzibie działu R&D firmy Xiaomi w Shanzen odbyło się spotkanie, na którym pracownicy Redmi dyskutowali na temat strategii i planów na przyszłość. Dotyczy to szczególnie nowych smartfonów. Pierwszym będzie Redmi Note 7 Pro.
Ulepszony wariant pierwszego samodzielnego smartfonu marki zapowiedziany został parę dni temu, a sama firma pytała użytkowników o elementy produktu, które chcieliby ulepszyć. Można spodziewać się, że wersja Pro trafi do sprzedaży z mocniejszym Snapdragonem 675 (Redmi Note 7 ma Snapdragona 660) i 6 GB pamięci RAM.
Redmi wprowadzi konkurencję dla pocophone'a?
Bardziej intrygująca jest wzmianka na temat smartfonu, który oparto na topowym Snapdragonie 855. Ze słów Lu Weibing jasno wynika, że Redmi pracuje już nad takim urządzeniem, a jego pojawienie się jest pewne.
W pierwszej chwili może brzmieć to dość zaskakująco. Wiadomo, że samo Xiaomi szykuje model Mi 9, który bazować ma na najlepszym układzie Qualcomma, więc tworzenie konkurencyjnego modelu przez własną markę wydaje się dziwne.
Warto zwrócić jednak uwagę, że Redmi do temat sprzęt na Snapdragonie 855 podejdzie zapewne w sposób podobny do Pocophone'a F1. Spodziewać można się więc nieźle wycenionego urządzenia z topowymi kluczowymi podzespołami, przy tworzeniu którego firma będzie musiała pójść na kilka kompromisów.
Tu pojawia się temat wzajemnej rywalizacji z marką POCO by Xiaomi, która bazuje na podobnych założeniach. Xiaomi może jednak wykorzystać lepszą rozpoznawalność marki Redmi w Chinach i Europie do promocji "budżetowego flagowca", a kolejne Pocophone'y promowane będą głównie w Indiach.