Fizyczne prezenty za granie w gry i korzystanie z aplikacji. Amazon rusza z nową platformą
Amazon Moments to genialne narzędzie marketingowe dla twórców aplikacji, na którym skorzystają zarówno wydawcy, jak i użytkownicy.
15.02.2019 | aktual.: 15.02.2019 13:35
Uruchamiaj grę przynajmniej raz dziennie przez tydzień, a dostaniesz 100 monet do wykorzystania w grze. Znacie tego typu promocje, którymi kuszą wydawcy, prawda? Amazon ma coś podobnego, ale znacznie, znacznie atrakcyjniejszego.
Amazon Moments, czyli fizyczne i cyfrowe nagrody za aktywność w grach i aplikacjach
Momentami Amazon nazywa różnego rodzaju aktywności w aplikacjach. Może to być przejście pięciu etapów w grze albo przesłuchanie albumu wykonawcy w serwisie muzycznym. Właściwie cokolwiek, co w ramach danej apki da się wykonać.
Założenie całego przedsięwzięcia jest proste: twórca aplikacji tworzy własny Moment, po którego wykonaniu użytkownik otrzymuje prezent. Wirtualny lub fizyczny.
Jak można wykorzystać Amazon Moments? Oto przykłady
Serwis VOD może zorganizować promocję: obejrzyj pięć odcinków nowego serialu, a otrzymasz licencjonowaną koszulkę.
Przykład z gry: pokonaj bossa w trzecim etapie, a otrzymasz figurkę z bohaterem tytułu.
To narzędzie wieloplatformowe i elastyczne
Wydawcy sami mogą definiować Momenty, wybierać nagrody i ustalać budżet.
Co najważniejsze, przygotowane przez Amazona narzędzia programistyczne są wieloplatformowe. Mechanizm Amazon Moments można zaszyć w apkach na Androida, iOS, FireOS i "innych".
Liczby nie kłamią - Amazon Moments działa
Cel tego typu kampanii jest oczywisty: zwiększenie zaangażowania użytkowników. Amazon wystartował już z programem pilotażowym i ma twarde dane, które potwierdzają, że Moments jest w stanie mocno poprawić takie parametry jak liczba użytkowników/subskrybentów czy czas spędzony z aplikacją. Nawet dwudziestokrotnie.
Za osiągnięcie określonego poziomu w grze "Disney Heroes Battle Mode" można było otrzymać bon o wartości 5 dolarów do wykorzystania na Amazonie. Przychód netto miał dzięki temu wzrosnąć 6,8-krotnie.
Do programu na start przyłączyli się twórcy takich aplikacji jak TikTok, Sony Crackle, Bell Canada, Sesame Workshop, USA Today czy Washington Post. Z pewnością będzie ich przybywać.
Amazon Moments działa niemal na całym świecie. Również w Polsce
Siłą Amazonu jest gigantyczna oferta produktów oraz globalna sieć dystrybucji. Platforma Moments obejmuje w zasadzie wszystkie kraje, w których Amazon funkcjonuje, a jest ich grubo ponad 100. Z tego powodu nie ma w zasadzie nikogo, kto mógłby przygotować solidną odpowiedź na usługę Amazonu.
Oczywiście na razie nie wiadomo, czy ta się w ogóle przyjmie, ale wiele na to wskazuje. Firma twierdzi, że fizyczne nagrody są skuteczniejszą zachętą niż cyfrowe i jestem skłonny w to uwierzyć.