Instagram Stories chce być jak TikTok. Wprowadza funkcję Reels
Instagram wprowadza Reels, czyli możliwość nagrania 15-sekundowego filmiku z muzyką. Ciężko nie zauważyć inspiracji pewną aplikacją społecznościową z Chin - TikTokiem.
13.11.2019 | aktual.: 13.11.2019 12:30
Instagram jakiś czas temu wprowadził możliwość rozmywania tła, a niedawno również tworzenia własnych filtrów AR. Na tym jednak nie poprzestaje. Gigant właśnie uruchomił Instagram Reels, czyli funkcję działającą analogicznie do TikToka.
Reels zadebiutował w Brazylii pod nazwą Cenas. Instagram, w przeciwieństwie do Facebook Lasso, planuje skorzystać z aktualnej bazy i rozpromować nową funkcję wśród aktualnych użytkowników.
Reels nieprzypadkowo zadebiutował w Brazylii
Brazylia ma bardzo dużą instagramową społeczność. Poza tym może poszczycić się głęboko rozwiniętą kulturą muzyczną i prężnie rozwijającym się środowiskiem twórców. Co więcej, TikTok jest tam dosyć mało popularny, co tworzy w tym kraju pewną niszę.
Jak widać, Brazylia jest idealnym polem dla debiutu Instagram Reels.
Instagram Reels - jak to działa?
Reels funkcjonuje zarówno na iOS, jak i Androidzie. Użytkownik znajdzie nową opcję w trybach migawki między Boomerangiem i Super Zoomem. Ogromna baza muzyki Facebooka jest podstawą Reels.
Użytkownicy wybierają fragment utworu, który ich interesuje, a następnie mogą uzupełnić go o treść wideo. Mogą też nagrać filmik w ciszy lub użyć muzyki własnej. Niektóre podkłady dźwiękowe będą miały nawet własne strony, gdzie znajdziemy zawierające je wstawki wideo. Pokazanie użytkownikom w jaki sposób mogą wykorzystać Reels z pewnością pomoże w spopularyzowaniu tej opcji.
Reels dodaje opcje edycji treści, np. dodawanie napisów, przenikanie ujęć i inne efekty. Pomimo tego brakuje w nim wielu efektów, które pomogły TikTokowi w zdobyciu pozycji lidera.
Reels to klon TikToka, jednak nie do końca
Jak donosi serwis TechCrunch, mimo podobieństw Instagram skupia się na innym zastosowaniu treści wideo z muzyką niż TikTok. Udostępnia on możliwość wysyłania filmików jedynie najbliższym znajomym lub poprzez bezpośrednie wiadomości, co z pewnością zachęci bardziej nieśmiałych użytkowników lub tych, którzy wolą dzielić się nimi we własnym gronie. Oczywiście mają również możliwość publicznego udostępnienia swoich materiałów, jednak nie jest to obligatoryjne.
Największym wyzwaniem w pracy nad Reels będzie pokierowanie istniejącą społecznością, żeby tworzyła intencjonalnie nową kategorię społecznościowej rozrywki zamiast po prostu spontanicznie relacjonować życie. To już się dzieje w Stories lub w postach na tablicy, a Instagramowi zależy jednak na stworzeniu nowego rodzaju treści.