Instagram Stories chce być jak TikTok. Wprowadza funkcję Reels

Instagram wprowadza Reels, czyli możliwość nagrania 15-sekundowego filmiku z muzyką. Ciężko nie zauważyć inspiracji pewną aplikacją społecznościową z Chin - TikTokiem.

Instagram Stories chce być jak TikTok. Wprowadza funkcję Reels
Patryk Korzeniecki

13.11.2019 | aktual.: 13.11.2019 12:30

Instagram jakiś czas temu wprowadził możliwość rozmywania tła, a niedawno również tworzenia własnych filtrów AR. Na tym jednak nie poprzestaje. Gigant właśnie uruchomił Instagram Reels, czyli funkcję działającą analogicznie do TikToka.

Reels zadebiutował w Brazylii pod nazwą Cenas. Instagram, w przeciwieństwie do Facebook Lasso, planuje skorzystać z aktualnej bazy i rozpromować nową funkcję wśród aktualnych użytkowników.

Reels nieprzypadkowo zadebiutował w Brazylii

Instagram Reels
Instagram Reels© techcrunch.com

Brazylia ma bardzo dużą instagramową społeczność. Poza tym może poszczycić się głęboko rozwiniętą kulturą muzyczną i prężnie rozwijającym się środowiskiem twórców. Co więcej, TikTok jest tam dosyć mało popularny, co tworzy w tym kraju pewną niszę.

Jak widać, Brazylia jest idealnym polem dla debiutu Instagram Reels.

Instagram Reels - jak to działa?

Reels funkcjonuje zarówno na iOS, jak i Androidzie. Użytkownik znajdzie nową opcję w trybach migawki między Boomerangiem i Super Zoomem. Ogromna baza muzyki Facebooka jest podstawą Reels.

Użytkownicy wybierają fragment utworu, który ich interesuje, a następnie mogą uzupełnić go o treść wideo. Mogą też nagrać filmik w ciszy lub użyć muzyki własnej. Niektóre podkłady dźwiękowe będą miały nawet własne strony, gdzie znajdziemy zawierające je wstawki wideo. Pokazanie użytkownikom w jaki sposób mogą wykorzystać Reels z pewnością pomoże w spopularyzowaniu tej opcji.

Instagram Reels
Instagram Reels© techcrunch.com

Reels dodaje opcje edycji treści, np. dodawanie napisów, przenikanie ujęć i inne efekty. Pomimo tego brakuje w nim wielu efektów, które pomogły TikTokowi w zdobyciu pozycji lidera.

Reels to klon TikToka, jednak nie do końca

Jak donosi serwis TechCrunch, mimo podobieństw Instagram skupia się na innym zastosowaniu treści wideo z muzyką niż TikTok. Udostępnia on możliwość wysyłania filmików jedynie najbliższym znajomym lub poprzez bezpośrednie wiadomości, co z pewnością zachęci bardziej nieśmiałych użytkowników lub tych, którzy wolą dzielić się nimi we własnym gronie. Oczywiście mają również możliwość publicznego udostępnienia swoich materiałów, jednak nie jest to obligatoryjne.

Największym wyzwaniem w pracy nad Reels będzie pokierowanie istniejącą społecznością, żeby tworzyła intencjonalnie nową kategorię społecznościowej rozrywki zamiast po prostu spontanicznie relacjonować życie. To już się dzieje w Stories lub w postach na tablicy, a Instagramowi zależy jednak na stworzeniu nowego rodzaju treści.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)