42% posiadaczy komórek chętnie zapłaci za aplikacje
We wrześniu tego roku Samsung uruchomił swój własny sklep z aplikacjami dostępny aktualnie tylko we Włoszech, Francji i Wielkiej Brytanii. W związku z nowo zapowiedzianym systemem operacyjnym bada, producent zorganizował w tych krajach badania na temat popularności aplikacji i tego, co o płatnych programach sądzą posiadacze telefonów z zaawansowanymi funkcjami.
10.12.2009 | aktual.: 10.12.2009 12:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
We wrześniu tego roku Samsung uruchomił swój własny sklep z aplikacjami dostępny aktualnie tylko we Włoszech, Francji i Wielkiej Brytanii. W związku z nowo zapowiedzianym systemem operacyjnym bada, producent zorganizował w tych krajach badania na temat popularności aplikacji i tego, co o płatnych programach sądzą posiadacze telefonów z zaawansowanymi funkcjami.
Jak pokazały badania Samsunga, aż 42% użytkowników jest skłonna zapłacić za aplikację w sklepie, z czego 54% kupiłoby program nawet za 5 euro. Badania wykazały, że osoby, które nigdy nie ściągnęły aplikacji na komórkę, potencjalnie mogą wygenerować dla firm duży zysk. Wśród badanych:
- 34% chętnie zakupiłoby aplikację do nawigacji,
- 12% chciałoby kupić program do fotografii,
- 11% kupiłoby aplikację związany z ich pracą,
- 9% wolałoby kupić program z zakupami.
Co dziwne, aż 70% kobiet zdeklarowało się do kupienia gry na komórkę. Wśród mężczyzn taką samą odpowiedź udzieliło tylko 57% badanych.
Jak twierdzi Dr Hosoo Lee, zastępca dyrektora i szef Media Solution firmy Samsung, za mało jest jeszcze aplikacji, które naprawdę przyciągnęłyby uwagę posiadaczy komórek. 43% użytkowników korzystających z dodatkowego oprogramowania przyznaje się do ściągnięcia aplikacji tylko raz. Większość z nich szybko zapomina o programie i albo go wyrzuca, albo nie przywiązuje do niego większej uwagi. Lee ma nadzieję, że tę lukę zapełni system bada ze swoim sklepem.
Źródło: Komórkomania