5 gier, które odniosły sukces, choć nikt się tego nie spodziewał [Android, iOS i Windows Phone]

Strona główna5 gier, które odniosły sukces, choć nikt się tego nie spodziewał [Android, iOS i Windows Phone]
16.03.2016 12:07
Granie na smartfonie
Granie na smartfonie
Źródło zdjęć: © Shutterstock
Marek Pruski
Marek Pruski

"Może wypuszczę grę, która będzie tak trudna, że ludzie mnie znienawidzą, a ja i tak będę zarabiał na nich jakieś 50 koła miesięcznie?" Czasem najgłupszy pomysł może okazać się tym najlepszym, co udowadniają historie tych pięciu deweloperów.

Pou

„Czy w sklepie z aplikacjami jest gra, w której hodujesz kamień, karmisz go i bawisz się z nim? Nie? W takim bądź razie trzeba tę niszę zapełnić.” Być może takie właśnie myśli siedziały w głowie Paula Salameha, Libańczyka, który w 2012 roku wydał grę Pou na urządzenia mobilne. Chłopak ma obecnie 27 lat a popularność stworzonej przez niego aplikacji przerosła jego najśmielsze oczekiwania.

W szczytowym momencie w sumie z płatnej wersji na iOS i darmowej na Androida, gra zaliczała około 300 000 pobrań dziennie. W kręgu rodziców gra sprawdziła się idealnie jako niedestrukcyjne zapełnienie czasu dzieciom. Przypomina bowiem cyfrową wersję breloczka Tamagochi, który pod koniec lat 90 był bardzo popularny wśród dzieci i nastolatków na całym świecie.

Pou: Your Favorite Pet Alien!

Flappy Bird

Historia twórcy tej gry, mogłaby stanowić podstawę do nakręcenia jakiegoś filmu czy napisania książki. Dong Nguyen to Wietnamczyk, którego przerosła popularność stworzonej przez niego gry Flappy Bird. Dong nie wiedział, że ludzie znienawidzą go za to, że gra jest tak trudna i ze złości rzucają iPhone’ami i o podłogę.

Dong napisał na Twitterze, że usuwa grę ze sklepów z aplikacjami. Jak sam przyznał „zrujnowała jego normalne życie”. Gdyby Wietnamczyk był lepiej psychicznie przygotowany do tego sukcesu, dziś spałby na pieniądzach. Gra zarabiała co najmniej 50 000 dol. dziennie i miała perspektywy rozwoju. Sukcesem podzieliły się jednak setki innych „twórców”, którzy w sklepach z aplikacjami na potęgę publikowali kolejne przeróbki gry.

FLAPPY BIRD - DONT PLAY THIS GAME!

Crossy Road

Ile potrzeba czasu żeby zarobić na grze 10 milionów? Odpowiedź znają twórcy Crossy Road, a brzmi ona… 90 dni. Andy Sum, Matt Hall, i Ben Weatherall – ta trójka postanowiła stworzyć grę na miarę sukcesu Flappy Bird i… udało się! Choć mierzyli wysoko i wiedzieli, że droga na szczyt będzie trudna, to nie sądzili, że można ją przejść tak szybko.

Gra przypomina nieco Froggera, i w wielu recenzjach widać do niego nawiązania. Twórcy zresztą nie ukrywają, że wzorowali się na kilku tytułach. Gra dostała kilka wyróżnień, w tym wyróżnienie Apple Design 2015. Z kolei magazyn TIME określił grę, jako mix Froggera i Flappy Bird. Gra do dziś cieszy się sporą popularnością, a twórcy urozmaicają ją o kolejne easter eggi w aktualizacjach.

Crossy Road - Google Play Gameplay Trailer

Temple Run

Kolejny materiał na scenariusz albo książkę. Ta historia zaczyna się od przegranej pewnego chłopaka w Mario Kart z dziewczyną. Kiedy chłopak już pogodził się z porażką, poprosił dziewczynę o rękę, a miłość do gier poszła w parze z wzajemną sympatią. Pobrali się, w międzyczasie założyli studio deweloperskie Imangi Studios i stworzyli grę, którą dziennie pobierano ponad 200 000 razy.

Ich pierwsze gry nie były jakieś wybitne. Przełom przyniósł Temple Run. Gra, w której uciekasz przez ruiny świątyni, las i dżunglę, a na plecach czujesz oddech rozjuszonego king-konga – już sam pomysł zwiastował sukces. Zarówno pierwsza jak i druga część gry znajduje się w zacnym gronie gier, które przekroczyły próg 100 milionów pobrań.

Temple Run 2 - Official launch trailer

Timberman

Oprócz Józka z Grodziska Mazowieckiego, którego rozsławił CeZik, mamy jeszcze jeden sukces na światowym poziomie. Z Grodziska pochodzą twórcy Timbermana – prostej zręcznościówki, w której gracz pomaga drwalowi rąbać drewno. 3-osobowe studio Digital Melody po wydaniu gry Timberman było zaskoczone jej popularnością.

Timbermana tworzyli po godzinach, gdyż na co dzień pracowali w agencji reklamowej. Po dwóch tygodniach od wydania gra osiągnęła sukces w naszym rejonie Europy, a po dwóch miesiącach została wybrana najlepszą grą Indie Showcase – światowego plebiscytu gier niezależnych. W szczytowym momencie liczba pobrań sięgała pół miliona dziennie. Digital Melody nie osiadło jednak na laurach i wciąż tworzy gry.

Timberman - iOS and Android FREE game

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)