5 najpopularniejszych smartwatchów na świecie. Apple zgarnął ponad połowę rynku
Jeśli chodzi o najpopularniejsze smartwatche na świecie, liczą się tylko dwie marki.
13.06.2022 | aktual.: 13.06.2022 16:06
Francisco Jeronimo z firmy analitycznej IDC opublikował raport dotyczący sprzedaży inteligentnych zegarków w I kwartale 2022.
TOP 5 smartwatchów na świecie na początku 2022 roku
Ze wspomnianego raportu wynika, że od stycznia do marca najlepiej sprzedawały się kolejno modele:
- Apple Watch Series 7;
- Apple Watch SE;
- Samsung Galaxy Watch 4;
- Samsung Galaxy Watch 4 Classic;
- Apple Watch Series 3.
Ranking został zdominowany przez Apple'a i Samsunga. Niestety IDC nie podaje dokładnych danych dotyczących liczby sprzedanych egzemplarzy, a obaj giganci mają nieco inaczej skonstruowane portfolio.
Nie wiadomo przez to, czy modele Galaxy Watch 4 oraz 4 Classic - które są de facto jedynie różnymi wariantami tego samego zegarka - sumarycznie nie sprzedają się lepiej niż Apple Watch SE.
Niektórych może dziwić, że ranking otwiera Apple Watch Series 7, zamyka Series 3, a linii 4, 5 oraz 6 brak. Rozwiązanie zagadki jest jednak proste - po pojawieniu się kolejnej generacji poprzednia jest zwyczajowo wycofywana ze sprzedaży. Series 3 trzymany jest jednak w ofercie nieprzerwanie od 2017 roku jako najtańszy wariant. Aktualnie można go kupić już za 999 zł.
A tak wygląda 5 najpopularniejszych marek smartwatchów. Apple sprzedaje więcej zegarków niż wszystkie inne firmy razem wzięte
Raport IDC objął nie tylko pojedyncze modele, ale i całe marki. TOP 5 to:
- Apple - 51,2 proc.;
- Samsung - 18,9 proc.;
- Garmin - 7,2 proc.;
- Huawei - 4,5 proc.;
- Fitbit - 3,6 proc.
Ponad połowa rynku należy do Apple'a. Choć firma Tima Cooka sprzedaje ponad dwukrotnie więcej smartwatchów niż Samsung, ten także nie ma powodów do narzekań. Koniec końców dostarcza więcej urządzeń niż pozostała trójka łącznie.
Warto odnotować, że Apple osiąga znakomite wyniki sprzedaży, mimo że sam kładzie sobie pod nogi kłody. Apple Watch to zegarek, który jest kompatybilny wyłącznie z iPhone'ami, co ogranicza grono potencjalnych klientów o ponad 80 proc. Zdecydowana większość ludzi na świecie używa smartfonów z Androidem.
Wielkim nieobecnym w TOP 5 jest Xiaomi, które jednak dotychczas skupiało się przede wszystkim na opaskach fitness. Firma dopiero od niedawna na poważniej eksperymentuje z pełnoprawnymi smartwatchami, więc ma spory dystans do nadrobienia względem firm, które inteligentnymi zegarkami zajmują się od lat.
Zobacz również:
Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii