50 mln złoty kary dla Polkomtela. Poszkodowani klienci Plusa mogą się domagać zwrotu pieniędzy
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakończył postępowanie w sprawie praktyk stosowanych przez Polkomtela (operator sieci Plus) w latach 2013-2017. Klienci zyskali poważny oręż w walce o odszkodowanie.
22.01.2020 | aktual.: 22.01.2020 12:31
Cała sprawa dotyczy ofert Bezpieczny internet, Nielimitowany internet oraz Pakiet non stop. Od 2013 do 2017 roku Plus naliczał w ramach swoich usług dodatkowe opłaty za strumieniowanie treści multimedialnych.
Mimo że użytkownik miał wykupioną paczkę danych, ponosił dodatkowe opłaty podczas oglądania wideo i słuchania muzyki przez internet. Te były niemałe - mowa o 40 groszach za minutę - a abonenci często nie mieli pojęcia o ich naliczaniu. UOKiK zwraca uwagę, że na fakturze opłaty widniały w pozycji "Połączenia i SMS-y wykonane w kraju".
Ponad 50 mln kary dla Polkomtela
W ramach trwającego od 2018 roku postępowania prezes UOKiK uznał, że konsumenci powinni móc korzystać w ramach wykupionego pakietu ze wszystkich usług internetowych, a już na pewno nie powinni być wprowadzani w błąd. Efekt? Kara w wysokości dokładnie 50 634 687 zł.
Dodatkowo operator sieci Plus ma opublikować na swojej witrynie internetowej oraz mediach społecznościowych stosowne oświadczenie wraz z linkiem do rozstrzygnięcia urzędu.
Klienci Plusa mogą się domagać zwrotu pieniędzy
Decyzja nie jest prawomocna, a Polkomtel ma prawo odwołać się do niej do sądu (co zapewne uczyni). Urząd zwraca jednak uwagę, że "każdy konsument może powołać się na decyzję UOKiK i złożyć reklamację, domagając się zwrotu opłat".
Są wśród Was osoby, którym operator naliczył dodatkowe opłaty?