6. lipca - zmiany, zmiany... ale czy operatorzy są gotowi?

6. lipca - zmiany, zmiany... ale czy operatorzy są gotowi?06.07.2009 14:00
prawo - przedawnienie w telekomunikacji
prawo - przedawnienie w telekomunikacji
Katarzyna Pura

Jak pisała w zeszłym miesiącu Kira 6. lipca, czyli dzisiaj, wchodzą w życie zmiany w ustawie o prawie telekomunikacyjnym.

Najważniejsze zmiany:

  • zmniejszenie kary za rozwiązanie umowy w operatorem przed jej końcem,
  • zniesienie jednorazowej opłaty za przeniesienie numeru przy zmianie operatora,
  • kadencja prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej będzie trwać pięć lat,
  • operator ma obowiązek informowania swoich klientów o każdej zmianie w cenniku, lecz nie każda zmiana w regulaminie będzie upoważniała do bezkarnego rozwiązania umowy,
  • ekspresowa zmiana operatora - w jeden dzień.

Przy tym ostatnim się chwilę zatrzymamy...

Jak pisała w zeszłym miesiącu Kira 6. lipca, czyli dzisiaj, wchodzą w życie zmiany w ustawie o prawie telekomunikacyjnym.

Najważniejsze zmiany:

  • zmniejszenie kary za rozwiązanie umowy w operatorem przed jej końcem,
  • zniesienie jednorazowej opłaty za przeniesienie numeru przy zmianie operatora,
  • kadencja prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej będzie trwać pięć lat,
  • operator ma obowiązek informowania swoich klientów o każdej zmianie w cenniku, lecz nie każda zmiana w regulaminie będzie upoważniała do bezkarnego rozwiązania umowy,
  • ekspresowa zmiana operatora - w jeden dzień.

Przy tym ostatnim się chwilę zatrzymamy...

Prezesi wszystkich operatorów zapewniali, że wdrożą wszelkie wymagane zmiany tak, aby na 6. lipca wszystko było gotowe. Ale czy aby na pewno tak będzie?

Rzecznik Play, Marcin Gruszka, na swoim blogu tak komentuje tę sprawę: "Klient, który będzie chciał przenieść swój numer do/z Play w ciągu 24H nie zrobi tego, bo wszystko wskazuje, że tylko my jesteśmy gotowi robić to - niestety w procesie uczestniczą dwaj operatorzy - więc nic się nie zmieni".

Natomiast prezes Polkomtela, Jarosław Bauc, powiedział Gazecie Wyborczej: "Komuś postronnemu może się wydawać, że przeniesienie numeru to drobiazg. Tymczasem mamy tu do czynienia ze skomplikowanymi procesami informatycznymi, które trzeba implementować między poszczególnymi operatorami. My jesteśmy gotowi, ale wszyscy operatorzy razem - jeszcze nie. Nie da się przenieść numeru bez współpracy z operatorem, do którego numer ma być przeniesiony. W tym przypadku jesteśmy więc od siebie uzależnieni. A ja wiem, że cały sektor nie jest gotowy. Musimy zbudować wspólny system, a to trochę potrwa."

I co Wy na to?

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)