4G w Play zostanie - bo jest skuteczne

Sieci Play oberwało się za używanie nazwy 4G dla technologii, która zasadniczo 4G nie jest. Co jakiś czas pada więc pytanie, czy operator planuje wydać sprostowanie do tego zabiegu marketingowego. Okazuje się jednak, że nie planuje, ponieważ określenie 4G skutecznie działa na potencjalnych klientów.

4G w Play okazało się skuteczne (fot.: reklama Play)
4G w Play okazało się skuteczne (fot.: reklama Play)
Kira Czarczyńska

23.01.2012 | aktual.: 23.01.2012 08:50

Zastosowanie przez sieć Play określenia 4G dla celów promocji UMTS 900 MHz w technologii HSPA+ i promowanie jej pod hasłem "Świat bez ograniczeń w największej w Polsce nowej sieci 4G" zostało swego czasu nazwane "ściemą roku". Fakt, przez konkurencję, ale w tym przypadku większość osób znających trochę rynek IT/GSM całkowicie się z tym zgodziła.

Nie spełniły się jednak prognozy, że klienci na taki zabieg marketingowy nie dadzą się nabrać. Chociaż HSPA+ oferowali wówczas także pozostali operatorzy, to właśnie nazwanie jej "4G" pozwoliło sieci Play skutecznie ją reklamować.

Operator nie zamierza tego zmieniać. Jak bowiem zaznaczył na swoim blogu rzecznik prasowy Play, Marcin Gruszka - strategia się sprawdziła:

Z marketingowego punktu widzenia był to doskonały ruch i tylko umocnił naszą pozycję lidera na rynku mobilnego internetu. Oczywiście sytuacja na rynku zmienia się, pojawiają się nowe technologie (LTE), jednak my nie będziemy zmieniać naszej strategii marketingowej. Jak zobaczycie pod koniec lutego, kiedy opublikujemy wyniki roczne, okazała się ona bardzo skuteczna ;-)

Ciekawe, jak wobec tego będą promowane te nowe technologie...

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)