Udziały Wear OS poszły do góry. Rekordowa sprzedaż smartwatchy Samsunga
Trzeci kwartał 2021 roku był wyjątkowo udany dla Samsunga. Firma osiągnęła najwyższe kwartalne dostawy, co zapewniło jej drugie miejsce na rynku, spychając Huawei na trzecią lokatę. Sukces ten zawdzięcza wprowadzeniu na rynek serii Galaxy Watch 4.
23.11.2021 | aktual.: 23.11.2021 17:02
Jak donosi firma analityczna Counterpoint, udział systemu Wear OS w rynku smartwatchy wzrósł w III kwartale 2021 roku z 3 do 17 procent. Globalne dostawy inteligentnych wzrosły za to o 16 procent.
Sukces Wear OS
Wspomniany trzeci kwartał to, przede wszystkim, spory sukces systemu Wear OS, który Samsung wykorzystał w serii Galaxy Watch 4, zamiast używanego wcześniej Tizena.
Udział oprogramowania w rynku zwiększył się znacząco i można się spodziewać, że w przyszłości będzie dalej rosnąć. Ten stan rzeczy związany jest z oczekiwaniami użytkowników liczących na dostęp do jak największej ilości aplikacji na swoich smartwatchach.
Dogonić Apple'a
Chociaż Samsung może pochwalić się świetnymi wynikami, pierwsze miejsce na rynku smartwatchy nadal należy do Apple'a.
Starszy analityk Counterpoint Research, Sujeong Lim, zauważył jednak, że mimo to Samsung osiągnął lepsze wyniki niż oczekiwano. Znakomita większość urządzeń, ponad 60 procent, została dostarczona na rynki europejskie oraz w Ameryce Północnej. Aby jeszcze bardziej zwiększyć swój udział w rynku, firma ma wprowadzić niedrogie modele, które powinny za to lepiej poradzić sobie na rozwijających się rynkach krajów azjatyckich.