Fizyczne prezenty za granie w gry i korzystanie z aplikacji. Amazon rusza z nową platformą
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Amazon Moments to genialne narzędzie marketingowe dla twórców aplikacji, na którym skorzystają zarówno wydawcy, jak i użytkownicy.
Uruchamiaj grę przynajmniej raz dziennie przez tydzień, a dostaniesz 100 monet do wykorzystania w grze. Znacie tego typu promocje, którymi kuszą wydawcy, prawda? Amazon ma coś podobnego, ale znacznie, znacznie atrakcyjniejszego.
Amazon Moments, czyli fizyczne i cyfrowe nagrody za aktywność w grach i aplikacjach
Momentami Amazon nazywa różnego rodzaju aktywności w aplikacjach. Może to być przejście pięciu etapów w grze albo przesłuchanie albumu wykonawcy w serwisie muzycznym. Właściwie cokolwiek, co w ramach danej apki da się wykonać.
Założenie całego przedsięwzięcia jest proste: twórca aplikacji tworzy własny Moment, po którego wykonaniu użytkownik otrzymuje prezent. Wirtualny lub fizyczny.
Jak można wykorzystać Amazon Moments? Oto przykłady
Serwis VOD może zorganizować promocję: obejrzyj pięć odcinków nowego serialu, a otrzymasz licencjonowaną koszulkę.
Przykład z gry: pokonaj bossa w trzecim etapie, a otrzymasz figurkę z bohaterem tytułu.
To narzędzie wieloplatformowe i elastyczne
Wydawcy sami mogą definiować Momenty, wybierać nagrody i ustalać budżet.
Co najważniejsze, przygotowane przez Amazona narzędzia programistyczne są wieloplatformowe. Mechanizm Amazon Moments można zaszyć w apkach na Androida, iOS, FireOS i "innych".
Liczby nie kłamią - Amazon Moments działa
Cel tego typu kampanii jest oczywisty: zwiększenie zaangażowania użytkowników. Amazon wystartował już z programem pilotażowym i ma twarde dane, które potwierdzają, że Moments jest w stanie mocno poprawić takie parametry jak liczba użytkowników/subskrybentów czy czas spędzony z aplikacją. Nawet dwudziestokrotnie.
Za osiągnięcie określonego poziomu w grze "Disney Heroes Battle Mode" można było otrzymać bon o wartości 5 dolarów do wykorzystania na Amazonie. Przychód netto miał dzięki temu wzrosnąć 6,8-krotnie.
Do programu na start przyłączyli się twórcy takich aplikacji jak TikTok, Sony Crackle, Bell Canada, Sesame Workshop, USA Today czy Washington Post. Z pewnością będzie ich przybywać.
Amazon Moments działa niemal na całym świecie. Również w Polsce
Siłą Amazonu jest gigantyczna oferta produktów oraz globalna sieć dystrybucji. Platforma Moments obejmuje w zasadzie wszystkie kraje, w których Amazon funkcjonuje, a jest ich grubo ponad 100. Z tego powodu nie ma w zasadzie nikogo, kto mógłby przygotować solidną odpowiedź na usługę Amazonu.
Oczywiście na razie nie wiadomo, czy ta się w ogóle przyjmie, ale wiele na to wskazuje. Firma twierdzi, że fizyczne nagrody są skuteczniejszą zachętą niż cyfrowe i jestem skłonny w to uwierzyć.