Najpopularniejsze telefony, marki i systemy operacyjne wśród czytelników Komórkomanii - wrzesień 2017

Najpopularniejsze telefony, marki i systemy operacyjne wśród czytelników Komórkomanii - wrzesień 201721.10.2017 14:25

Od publikacji ostatniego materiału na temat najpopularniejszych smartfonów wśród odwiedzających Komórkomanię minęło ponad pół roku. Najwyższa pora na nieco świeższe zestawienie.

Od 1 do 30 września Komórkomanię odwiedziło 1,7 mln unikalnych użytkowników (dane z Google Analyticsa). W zestawieniu uwzględniłem telefony, które odpowiadały w tym czasie za największą część ruchu mobilnego.

Najpopularniejsze smartfony - wrzesień 2017

  • Google Analytics różne generacje iPhone'ów traktuje jako jedno urządzenie - stąd pierwsze miejsce w zestawieniu.

Kilka spostrzeżeń:

  • wszystkie smartfony z TOP 25 generują na Komórkomanii łącznie 49,21 proc. ruchu mobilnego, czyli niemal tyle, co wszystkie pozostałe razem wzięte;
  • w zestawieniu znalazło się aż 14 telefonów z górnej półki, ale tylko 3 (Galaxy S8, S8+ i LG G6) to modele tegoroczne;
  • wśród telefonów ze średniej półki rządzi Huawei i jego linia P Lite;
  • ranking zdominowany jest przez Samsunga, który wyprodukował aż 14 znajdujących się w nim urządzeń

Najpopularniejsi producenci - wrzesień 2017

Ciekawie prezentuje się również ruch generowany przez urządzenia mobilne z podziałem na producentów. We wrześniu wyglądało to tak:

  1. Samsung - 29,55 proc.
  2. Apple - 21,69 proc.
  3. Huawei - 12,24 proc.
  4. LG - 7,08 proc.
  5. Sony - 6,23 proc.
  6. Xiaomi - 3,77 proc.
  7. Lenovo - 2,56 proc.
  8. HTC - 2,56 proc.
  9. Motorola - 1,52 proc.
  10. Nokia - 1,30 proc.
  11. Pozostali - 11,5 proc.

Najpopularniejsze systemy operacyjne - wrzesień 2017

Jeśli chodzi o mobilne systemy, raczej nie ma zaskoczeń:

  1. Android - 75,90 proc.
  2. iOS - 21,55 proc.
  3. Windows Phone / Windows Mobile - 2,37 proc.
  4. BlackBerry - 0,15 proc.
  5. Symbian - 0,01 proc.
  6. Pozostałe - 0,02 proc.

Najpopularniejsze wersje Androida - wrzesień 2017

Jako że znany z fragmentacji Android jest na Komórkomanii siłą dominującą, warto przyjrzeć się popularności poszczególnych dystrybucji.

  1. Android 7.0 Nougat - 35,39 proc.
  2. Android 6.0 Marshmallow - 33,13 proc.
  3. Android 5.1 Lollipop - 9,4 proc.
  4. Android 4.4 KitKat - 7,12 proc.
  5. Android 5.0 Lollipop - 6,82 proc.
  6. Pozostałe - 8,14 proc.

Gdyby ktoś pytał, najnowsza odsłona - 8.0 Oreo - znajduje się na 0,36 proc. urządzeń z Androidem, z poziomu których odwiedziliście Komórkomanię we wrześniu.

I to by chyba było na tyle. Mam nadzieję, że zaspokoiłem waszą ciekawość. Coś was szczególnie zaskoczyło?

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.