57% użytkowników smartfonów jest rozczarowanych!

57% użytkowników smartfonów jest rozczarowanych!22.03.2010 10:00
Paweł Żmuda

Firma Fanfare, zajmująca się badaniem sprzętu i systemów, przeprowadziła ostatnio bardzo interesujące badanie. Ankieterzy zapytali użytkowników smartfonów o to, czy zakupiony sprzęt spełnia ich wymagania. Wynik badania okazał się bardzo rozczarowujący. Według raportu, właściciele smartonów regularnie spotykają się z problemami takim jak wadliwe działanie aplikacji czy systemu. Ponad połowa respondentów winą za całe zło obarcza firmy produkujące aparaty telefoniczne. Blisko 60% badanych wykorzystuje social media do wyrażania swojego niezadowolenia. Popatrzmy na dalsze informacje płynące z raportu Fanfare.

Aż 57% użytkowników telefonów jest niezadowolonych z wydajności zakupionego sprzętu. Największe problemy sprawia streaming plików audio i wideo, aplikacje sieciowe i przeglądarki internetowe. Prawie jedna trzecia badanych doświadcza ciągłych problemów z działaniem nowych aplikacji.

Blisko 55% posiadaczy komórek nie wie czy problemy wynikają z wadliwego działania zainstalowanych aplikacji, z winy operatora komórkowego czy samego producenta sprzętu. W rezultacie aż 53% ankietowanych twierdzi, że całą winę ponoszą producenci.

Z raportu można wyciągnąć jeden jasny wniosek: taryfa ulgowa dla producentów i developerów dawno się skończyła. Dojrzały użytkownik smartfona nie wybacza żadnych błędów i niedoróbek. Czy podobne ankiety mają szansę zmienić rynek komórkowy?

Fot. na licencji Creative Commons; Flirkc.com/by LordFerguson
Fot. na licencji Creative Commons; Flirkc.com/by LordFerguson

Prawdopodobnie tak. Aż 76% badanych osób twierdzi, że o zakupie konkretnej komórki decydują opinie rodziny i przyjaciół. 64% ankietowanych podejmuje decyzję po przeczytaniu opinii na serwisach społecznościowych czy blogach eksperckich. To aplikacje i ich developerzy stali się siłą napędową branży komórkowej. Użytkownicy skłonni są do zakupu tylko tych telefonów, na których wszystko działa bezproblemowo. Każde najmniejsze potknięcia producentów i programistów mogą zaowocować zmianą ulubionej marki.

"Serwisy społecznościowe mają ogromny wpływ na sukcesy i porażki poszczególnych producentów", komentował David Gehringer szef Fanfere. "Do sprzedaży telefonu nie wystarczy tylko sprawna machina marketingowa. Wystarczy kilka tweetów i wpisów na branżowych blogach by cały świat dowiedział się o porażce producenta", dodał Gehringer.

Idąc dalej. Aż 74% użytkowników twierdzi, że komórki które trafią na rynek w przyszłości będą coraz gorsze. Zdecydowana większość respondentów nie ma zamiaru kupować kota w worku - 88% badanych deklaruje, że przed zakupem następnej komórki będą sugerować się doświadczeniami innych użytkowników. Producenci, czas się obudzić...

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.