AirPods Pro 2 – nowe słuchawki Apple’a, czyli zagraj to jeszcze raz, Tim

AirPods Pro 2 – nowe słuchawki Apple’a, czyli zagraj to jeszcze raz, Tim07.09.2022 22:24
Słuchawki Apple AirPods Pro 2
Źródło zdjęć: © Apple

Po trzech latach Apple uraczył nas nowym wcieleniem topowej wersji swoich dousznych słuchawek. Zmian jest na pozór całkiem dużo, ale trudno mówić o jakiejkolwiek rewolucji.

"Jeśli chcemy, by wszystko pozostało tak, jak jest, wszystko się musi zmienić" – stwierdził niegdyś książę Salina, jeden z bohaterów "Lamparta" Giuseppe Tomasiego. W Cupertino wzięli sobie słowa księcia do serca, bo lista zmian w słuchawkach AirPods Pro 2 jest całkiem długa.

Nie będzie jednak wielkim błędem stwierdzenie, że - zwłaszcza gdy listę zmian zestawimy z najnowszymi iPhone'ami 14 -  słuchawki zmieniły się niewiele.

Chip H2 i cztery nakładki z silikonu

Podobnie jak poprzednik, oferują Spatial Audio (dźwięk przestrzenny z dynamicznym śledzeniem ruchów głowy), za co odpowiada nowy chip H2. Chip zapewnia również obsługę kodeka LC3 z Bluetooth 5.2, co ma przełożyć się na lepszy dźwięk przy mniejszym zużyciu energii. Czas słuchania ma sięgać sześciu godzin.

Lepsze brzmienie ma być także zasługą nowych przetworników, a jeszcze lepsze dopasowanie do indywidualnych potrzeb uzyskamy zarówno programowo, za sprawą personalizowanego skanu ucha, jak i dzięki czterem (poprzednio były trzy) silikonowym nakładkom.

AirPods Pro 2 - lepsze działanie ANC

Poprawiono także (Apple twierdzi, że dwukrotnie) działanie ANC i trybu adaptacyjnego, który lepiej dopasuje pracę słuchawek do warunków otoczenia. Zmieniło się także sterowanie, dzięki czemu zyskamy w końcu możliwość łatwej regulacji poziomu głośności.

Poza samymi "pchełkami" Apple zmienił również etui. Obok gniazda ładowania (Lightning? W 2022 roku?) i złącza MagSafe znajdziemy w nim otworki głośnika, ułatwiającego znalezienie zguby w przypadku poszukiwań. Z boku jest także zaczep, pozwalający na dołączenie pudełka np. do kluczy, czyli przydatny drobiazg, który do tej pory uzyskiwano dokupując etui na etui.

AirPods Pro 2 - czy warto kupić?

Lista nowości może wydawać się całkiem spora, jednak warto zadać sobie pytanie, czy oznacza ona realną zmianę. Owszem, Apple przyzwyczaił nas do zachowawczego rozwijania swoich produktów, ale w przypadku nowej wersji trudno wskazać cechę, która w jakiś sposób wyróżniłaby je na rynku.

Zabrakło powodu, dla którego dotychczasowy posiadacz AirPods Pro miałby zmienić swój sprzęt na nową wersję. Jednocześnie możemy wyrazić przypuszczenie graniczące z pewnością, że – podobnie jak w przypadku wielu innych, rozwijanych ewolucyjnie produktów Apple’a - wyniki sprzedaży będą co najmniej przyzwoite.

W oficjalnym sklepie Apple'a słuchawki AirPods Pro 2 zostały wycenione na 1449 zł.

Łukasz Michalik, dziennikarz Komórkomanii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.