Genialna oferta Amazonu. Wybrane smartfony nawet o połowę taniej za oglądanie reklam

Genialna oferta Amazonu. Wybrane smartfony nawet o połowę taniej za oglądanie reklam30.06.2016 10:27
Moto G4

Pierwszy i na razie jedyny smartfon Amazonu - Fire Phone - okazał się sprzedażowym niewypałem. Firma znalazła jednak sposób na zarabianie większej ilości pieniędzy na cudzych telefonach.

Od dłuższego czasu mówi się, że Amazon, podobnie jak Microsoft, może poważnie zainteresować się androidowymi usługami. Firma nie od dziś rozwija własny sklep z aplikacjami, ale jej portfolio obejmuje znacznie więcej konkurujących z usługami Google'a narzędzi. Problemem było tylko zachęcenie użytkowników do korzystania z nich, ale Amazon znalazł na to sposób.

Oglądaj reklamy, a za telefon zapłacisz mniej

Tak w uproszeniu prezentuje się oferta skierowana do amerykańskich subskrybentów Amazon Prime. Wybrane smartfony będzie można kupić aż o 50 dolarów taniej. Są tylko dwa haczyki:

  • na smartfonie preinstalowane będą aplikacje Amazonu;
  • na ekranie blokady wyświetlane będą spersonalizowane reklamy.

Reklamy nie będą przy tym w żaden sposób blokowały dostępu do telefonu. Mają to być po prostu powiadomienia wyświetlane zawsze na końcu listy. Użytkownik będzie miał wybór: odblokować telefon, albo jednym kliknięciem przejść do strony poświęconej ofercie.

Reklama na ekranie blokady
Reklama na ekranie blokady

Póki co ofertą objęto dwa smartfony:

  • Moto G4 (16 GB) - 149,99 dol. zamiast 199,99 dol.;
  • Moto G4 (32 GB) - 179,99 dol. zamiast 229,99 dol.;
  • BLU R1 HD (8 GB) - 49,99 dol. zamiast 99,99 dol;
  • BLU R1 HD (16 GB) - 59,99 dol. zamiast 109,99 dol.

To kapitalna oferta!

Jako że - póki co - uwzględniono tylko tańsze telefony, rabat o równowartości 200 zł może stanowić nawet połowę ceny urządzenia. Wszystko co trzeba zrobić to być subskrybentem usługi Amazon Prime oraz przełknąć reklamy i kilka preinstalowanych apek (nie wiadomo, czy będzie dało się je łatwo usunąć). W mojej opinii taki układ jest więcej niż uczciwy.

Moto G4 z aplikacjami Amazonu
Moto G4 z aplikacjami Amazonu

Warto odnotować, że Amazon od lat uskutecznia podobny model biznesowy w przypadku czytników Kindle, które w wersjach wyświetlających reklamy oferowane są w niższych cenach. Podobna strategia na rynku smartfonów może nieźle namieszać. Miejmy nadzieję, że wkrótce nie tylko w USA.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.