AMOLED-y Samsunga rządzą w mobile, ale duże OLED-y LG są bezkonkurencyjne. Dosłownie

AMOLED-y Samsunga rządzą w mobile, ale duże OLED-y LG są bezkonkurencyjne. Dosłownie06.09.2015 22:40
Jan Blinstrub

Jeżdżę na targi po to, by oglądać urządzenia przenośne. W tym roku mobile na IFA wyglądał jednak tak marnie, że zacząłem uważniej przyglądać się innym kategoriom produktów.

Najbardziej zaskakujące były telewizory. Nie dlatego, że producenci pokazali jakieś niesamowite urządzenia. Przeciwnie, porównując to, co zaprezentowano w tym roku z ekspozycją z 2014 lub 2013 roku, miałem wrażenie, że niemal wszyscy zrobili krok w tył. 4K, kropki kwantowe, supersmukłe panele - fajnie, ale są to tematy wałkowane od dawna i nie budzą wielkich emocji. W przeciwieństwie do telewizorów wykorzystujących matryce organiczne.

Można było sądzić, że w tym roku ta technologia będzie mocno eksponowana. Tymczasem większość stoisk producentów RTV wyglądała tak, jakby OLED-y nigdy nie istniały. Produkcja zapowiadanych kilkanaście miesięcy temu telewizorów OLED albo nigdy się nie rozpoczęła, albo - jak w wypadku Samsunga - dość szybko ją przerwano. Na placu boju zostało wyłącznie LG, które naprawdę nie musiało robić wiele, by przekonać odwiedzających, że ma wielką przewagę nad konkurencją.

Nie znam nikogo, kto po zobaczeniu telewizora z matrycą OLED nie byłby pod wrażeniem jakości obrazu. Nie są potrzebne żadne sztuczki - wystarczy zobaczyć ten sam materiał na urządzeniu z matrycą organiczną i takim z LCD.

Podczas gdy na IFA niemal wszyscy chwalili się podrasowanymi LCD, ściany ekspozycji LG uginały się pod ciężarem różnych OLED-ów. Działających w 4K i obsługujących HDR. Koreańczycy pokazali też prototypy ekranów przyszłości.

Między innymi wyświetlacz w formie tapety na ścianie czy dwustronny panel, którego grubość nie przekracza kilku milimetrów. Zapowiedzieli też, że ceny OLED TV będą spadać. Nowy topowy model ma kosztować ok. 20% więcej od flagowych modeli LCD konkurencji (precyzyjniej: konkurenta). To nieduża różnica, jeśli weźmie się pod uwagę, o ile lepszy jest obraz na odbiornikach z matrycami organicznymi. Najważniejsze jest jednak to, że bardziej przystępne mają się stać podstawowe modele OLED-ów. Tych nowych o rozdzielczości FullHD, ale także modeli zeszłorocznych. Jest więcej niż prawdopodobne, że wkrótce kupicie 55-calowy OLED TV FullHD, który obecnie kosztuje ok. 9 tysięcy, w cenie modeli LCD 4K z wyższej półki. Oznacza to, że nowa technologia wreszcie stanie się dostępna dla większego, choć wciąż niezbyt licznego, grona odbiorców.

OLED LG na IFA. Telewizor tapeta!

Na tę chwilę telewizory OLED LG są bezkonkurencyjne. Na IFA były co prawda modele innych firm, ale wszystkie wykorzystywały panele LG. Tak jak Samsung nie ma dużej konkurencji w produkcji wyświetlaczy organicznych do urządzeń mobilnych, tak LG zdominowało segment dużych paneli. Ciekawe, że obie firmy w zasadzie nie wchodzą sobie w drogę. LG małe OLED-y stosuje wyłącznie w linii Flex, a Samsung czasowo wstrzymał produkcję telewizorów OLED.

Brak konkurencji zwykle jest szkodliwy i nawet pracownicy LG przyznają, że byłoby dobrze, gdyby inni (czyt. Samsung) weszli do gry. Chociażby dlatego, by promocja nowego rozwiązania nie była na barkach jednej firmy. Wkrótce pewnie tak się stanie, ale po IFA mam wrażenie, że LG zdecydowanie wyprzedza konkurencję i nie będzie łatwo rzucić mu wyzwanie.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.