AMOLED-y wkrótce będą równie tanie w produkcji co ekrany LCD. Nadchodzi OLED-owa rewolucja?

AMOLED-y wkrótce będą równie tanie w produkcji co ekrany LCD. Nadchodzi OLED-owa rewolucja?17.07.2014 13:32
Samsung Galaxy S4
Źródło zdjęć: © Shutterstock

Dziś z ekranów AMOLED - głównie za sprawą Samsunga, Nokii i Motoroli - korzystają już dziesiątki milionów konsumentów, jednak możemy być pewni, że technologia ta lata świetności ma dopiero przed sobą. Wygląda na to, że AMOLED-owa rewolucja jest już tuż za rogiem.

Jeszcze kilka lat temu ekranom typu AMOLED zarzucić można było wiele niedoskonałości takich jak szara biel czy przesycenie kolorów. Dziś nic już nie stoi jednak na przeszkodzie, by tworzyć AMOLED-y ocierające się o perfekcję i pozostawiające panele LCD daleko w tyle. Nikt mi nie wmówi, że głównym (jedynym?) powodem, dla którego część producentów wciąż stosuje ekrany ciekłokrystaliczne nie są niższe koszty ich produkcji. Dość tutaj wspomnieć, że wyświetlacze Super LCD, wykorzystywane głównie przez HTC, produkowane są przez S-LCD Corporation, czyli firmę, która należy przecież do Samsunga. Gigant nie pakuje tych ekranów do własnych flagowców nie bez przyczyny.

Jak możemy dowiedzieć się z raportu przygotowanego przez NPD DisplaySearch, koszty produkcji AMOLED-ów są dziś o 10-20% wyższe od paneli LCD. W przypadku 5-calowych ekranów o rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli mówimy o 16-procentowej różnicy w kosztach produkcji. Przepaść jest dziś oczywiście znacznie mniejsza niż jeszcze kilka lat temu, ale w dalszym ciągu te 10-20%, biorąc pod uwagę wielkość rynku, przekłada się na wielomilionowe oszczędności.

Tymczasem analitycy z NPD DisplaySearch donoszą, że ze względu na postępujący wzrost wydajności produkcji AMOLED-ów, w ciągu dwóch lat wyświetlacze tego typu staną się tańsze w produkcji od paneli LCD.

Koszty produkcji ekranów AMOLED i LCD, Źródło zdjęć: © NPD DisplaySearch
Koszty produkcji ekranów AMOLED i LCD
Źródło zdjęć: © NPD DisplaySearch

Dla konsumentów jest to oczywiście bardzo dobra wiadomość, bo wygląda na to, że już wkrótce urządzenia mobilne z ekranami AMOLED staną się znacznie bardziej powszechne, co jednocześnie przełoży się na wzrost konkurencyjności. Dziś Samsung może sobie pozwolić na to, by wokół sAMOLED-ów pakowanych do Galaxy Tabów S budować cały przekaz marketingowy, bo na tym polu są to dziś produkty absolutnie bezkonkurencyjne. Za dwa lata coś takiego może już jednak nie przejść i producenci będą musieli kusić nas czymś innym, a na tym możemy tylko i wyłącznie zyskać.

Pamiętajmy również, że z technologii LCD wyciśnięto już właściwie ostatnie soki (ostatni przełom to kropki kwantowe), a AMOLED-y są dopiero na początku swej drogi, więc wkrótce z pewnością przekonają do siebie nawet największych OLED-osceptyków.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.