Android walczy o rozpoznawalność marki

Android walczy o rozpoznawalność marki29.03.2014 13:00
Źródło zdjęć: © www.engadget.com
Maciej Kubiak

Android jest najpopularniejszym systemem przeznaczonym dla urządzeń mobilnych. Zdaniem Google rozpoznawalność OSu z zielonym robocikiem jest jednak na zbyt niskim poziomie.

Gigant z Mountain View w ostatnim czasie stosuje dość agresywną politykę zarówno w zakresie prywatności, jak i aplikacji znajdujących się w sklepie Play. Nie od dziś wiadomo, że inżynierowie z Google pracują nad zmniejszeniem fragmentacji swojego systemu i nie chcą dłużej rozmieniać się na drobne. Liczy się tylko gruba kasa i pełna władza.

Co jednak stoi na przeszkodzie? Według Google, marka Android jest rozpoznawalna i dość dobrze kojarzona z wyszukiwarkowym gigantem, jednak nie każdy widzi subtelną różnicę między Androidem z Nexusa 5 a Androidem z nakładką TouchWiz albo Sense. Dla zwykłego Kowalskiego położone obok siebie telefony serii Nexus, Galaxy S oraz HTC posiadają różne systemy operacyjne. Właśnie dlatego Google postanowiło uświadamiać swoich klientów, że wszystkie powyższe urządzenia pracują pod kontrolą jednego Androida, z lekko zmodyfikowanym interfejsem i dodanymi kilkoma aplikacjami od producenta, jednak jest to wciąż ten sam system.

Tuż po trafieniu nowych flagowców na rynek, pojawiło się mnóstwo wideoprezentacji na temat ich działania. Jedne z nich przedstawiały nowinki znajdujące się w nakładkach od producenta, inne szybkość działania, a jeszcze inne wygląd czy unboxing urządzeń. Uwagę kilku osób z geek.com zwróciło logo Androida znajdujące się na bootanimacji wszystkich telefonów pojawiających się na rynku w tym roku.

HTC M8 2014
HTC M8 2014

Pojawienie się logo Androida nie jest jednak przypadkowe. Spowodowane jest działaniami Google, które wymusza od pewnego czasu na producentach urządzeń mobilnych informowanie klientów o zastosowanym systemie operacyjnym. Gigant z Mountain View dba jednak o swoją markę, więc wymagania odnośnie koloru, rozmiaru i proporcji logo na ekranie startowym są bardzo wysokie.

Logo winno znajdować się na dole ekranu, nie zajmując przy tym więcej jak 40% szerokości ekranu. Dodatkowo powinno być odpowiednio wyskalowane. Dodatkowe napisy bądź informacje nie mogą znajdować się w tej części wyświetlacza. Google po prostu rezerwuje sobie tę część i kropka.

Wielce prawdopodobne, że logo ANDROID będzie się pojawiało we wszystkich urządzeniach pracujących pod systemem z zielonym robocikiem. Czy jest to negatywne zjawisko? W punktu widzenia klientów na pewno nie, są świadomi z jakiego systemu korzystają. Producenci urządzeń mobilnych powinni jednak zacząć się obawiać, gdyż Google zaczyna rządzić na prawdę twardą ręką.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.