To stąd, nie z siedziby Google'a, nadciąga największe zagrożenie dla Apple Watcha

To stąd, nie z siedziby Google'a, nadciąga największe zagrożenie dla Apple Watcha30.04.2015 13:57
Szwajcaria
Źródło zdjęć: © Shutterstock

Apple Watch na jednym polu jest na chwilę obecną zegarkiem absolutnie bezkonkurencyjnym. Wygląda jednak na to, że nie na długo.

Mówię oczywiście o segmencie premium. O ile w przypadku konkurencyjnych smartwatchy szczytem wyrafinowania jest zastosowanie aluminiowej koperty i skórzanego paska, o tyle Apple postawił na złoto, cenę z kosmosu i traktowanie klientów z grubymi portfelami po królewsku.

Apple Watch Edition, Źródło zdjęć: © Apple
Apple Watch Edition
Źródło zdjęć: © Apple

Gdy złoty Apple Watch Edition został pierwotnie zapowiedziany, mogło się wydawać, że będzie to tylko nieistotna ciekawostka dla garstki konsumentów. Choć jednak zainteresowanie nim faktycznie jest relatywnie niewielkie, jak wynika z analizy przygotowanej przez Carla Howe, wariant Edition może generować blisko 1/4 przychodów ze sprzedaży wszystkich wersji Watcha.

Źródło zdjęć: © carlhowe.com
Źródło zdjęć: © carlhowe.com

To pokazuje, jak istotny jest to segment rynku. Segment niezagospodarowany na chwilę obecną przez nikogo innego. Pozostali gracze zaczęli już jednak dostrzegać w nim potencjał.

Jeden ze szwajcarskich producentów luksusowych zegarków - TAG Heuer - zapowiedział już własny inteligentny zegarek, który przygotowywany jest w ścisłej współpracy z Intelem (hardware) oraz Google'em (software). Garść nowych informacji na temat nadchodzącego produktu opublikował Bloomberg.

Zegarek TAG Heuer Formula 1, Źródło zdjęć: © TAG Heuer
Zegarek TAG Heuer Formula 1
Źródło zdjęć: © TAG Heuer

Zegarek ma się pojawić w okolicach października i listopada, a jego cena oscylować będzie ponoć w granicach 1400 dolarów (ok. 5500 zł). Nie mówimy zatem o najtańszym smartwatchu z Androidem Wear na rynku, ale w porównaniu z Apple Watchem Edition kosztującym od 10 do kilkunastu tys. dolarów jest to cena wręcz atrakcyjna. Zwłaszcza że CEO firmy TAG Heuer - Jean-Claude Biver - obiecuje 40 godzin pracy na jednym ładowaniu, podczas gdy Apple deklaruje ok. 18 godzin.

Czy Apple ma się czego bać? Tak, jeśli wierzyć... Apple'owi

Kilka dni temu odbyła się zorganizowana przez magazyn Vogue arcyciekawa debata "luksusowe zegarki vs Apple Watch", w której uczestniczyli Suzy Menkes - ceniona krytyczka mody oraz Jonatnan Ive i Marc Newson - designerzy Apple'a. Projektant giganta z Cupertino zwrócił uwagę na ciekawą rzecz dotyczącą tego, jaki cel przyświecał firmie podczas projektowania Watcha.

Jonathan Ive:

Gdy zaczęliśmy pracować nad iPhone'em, naszą motywacją było to, że nie mogliśmy znieść naszych telefonów. Chcieliśmy lepszego telefonu. Gdy zaczęliśmy pracować nad Watchem, motywacja była całkowicie inna. Kochaliśmy nasze zegarki [...] Nie myśleliśmy, że możemy zaprojektować lepszy zegarek, który pozwoliłby nam konkurować z innymi producentami zegarków. Było inaczej - zauważyliśmy, że nadgarstek jest wspaniałym miejscem dla technologii.

Pamiętacie w jaki sposób Steve Jobs prezentował światu pierwszego iPhone'a? Przede wszystkim zaczęło się od skrytykowania istniejących telefonów.

Steve Jobs prezentujący pierwszego iPhone'a, Źródło zdjęć: © YouTube
Steve Jobs prezentujący pierwszego iPhone'a
Źródło zdjęć: © YouTube

Gdy TAG Heuer i - być może - inni producenci luksusowych zegarków na dobre zainteresują się smartwatchami i jeśli Android Wear stanie się kompatybilny z iPhone'ami, Tim Cook może mieć spory problem. Nie będzie mógł bowiem pozwolić sobie na krytykowanie produktów szwajcarskich gigantów oferujących to, czego Apple nie będzie mógł zaoferować jeszcze przez jakieś 100 lat - marki zbudowanej na wiekowej tradycji w produkcji zegarków.

Jean-Claude Biver:

Różnica między zegarkiem TAG Heuera a Apple Watchem jest bardzo ważna. Tamten nazywa się Apple, a ten TAG Heuer.

A może Apple'owi mimo wszystko wystarczy ozłocenie swojego pierwszego zegarka, aby pozamiatać wszystkich potencjalnych konkurentów? Czas pokaże, ale jedno jest pewne: wkrótce w segmencie smartwatchy premium zacznie się dziać, bo mechaniczne zegarki z pewnością zaczną przegrywać wojnę o nasze nadgarstki.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.