Apple Music oficjalnie. Aktualizacja: są i polskie ceny

Apple Music oficjalnie. Aktualizacja: są i polskie ceny08.06.2015 20:34
Konrad Błaszak

Końcówka konferencji WWDC przyniosła to, na co czekali wszyscy - serwis Apple Music.

Aktualizacja: wpis został zaktualizowany o polskie ceny, które znajdziecie na końcu.

Będzie to nie tylko serwis streamingu muzyki, ale cały ekosystem usług związanych z muzyką dzięki którym artyści mają być bliżej swoich fanów.

Apple wspomniało kilkakrotnie na konferencji, że ma to być rewolucyjny serwis muzyczny, który będzie dostosowywać się do tego, co aktualnie robimy i dzięki temu dostaniemy zawsze odpowiednią piosenkę. Jeśli będziemy ćwiczyć to kolejne utwory będą bardzo energetyczne. I tak dalej.

Firma z Cupertino zapowiedziała również radio, które będzie nadawane na żywo 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu. Oczywiście dzięki prowadzącym będzie ono czymś więcej niż tylko ustaloną wcześniej playlistą. Nie chodzi o radio gatunkowe czy fanowskie. Ma tam być grana przede wszystkim dobra muzyka. Stacja ta będzie się nazywać Beats 1.

Trzecim z filarów Apple Music ma być to, że wszystkie informacje o artystach znajdziemy w jednym miejscu. Twórcy będą mogli dzielić się nie tylko swoimi albumami, ale również zdjęciami, notatkami, nagraniami wideo czy też demami nadchodzących piosenek. Wszystko to będzie w zakładce Connec. Rozwiązanie ma sens, ale jest wprowadzone moim zdaniem odrobinę za późno. Aktualnie Facebook świetnie radzi sobie na tym polu, a artyści mogą na tablicy wrzucać fotki z Instagrama oraz teledyski z Youtube. Oczywiście w tej kwestii bardzo dużo zależeć będzie od podejścia samych twórców do tej funkcji Apple Music. Istotne jest także funkcja For You, która będzie dobierać najlepsze utwory, ale oprócz algorytmów będą odpowiadać za nią również żywi ludzie.

Na scenę wyszedł również Drake, który starał się przekonać zgromadzonych ludzi o tym, jak ważne jest to rozwiązanie w dzisiejszych czasach, ale wyszło bardzo przeciętnie. Powtarzał kilkakrotnie podobne tezy, zapowiedział swoją płytę i - oczywiście - zachwycał się Apple Music. Potem zniknął i mogliśmy przyjrzeć się bliżej samej usłudze.

Wygląda ona dobrze - wszystko jest bardzo przejrzyste. Większość aplikacji streamingowych prezentuje bardzo dobry poziom. Ciekawym dodatkiem jest możliwość uruchamiania Apple Music bezpośrednio z Siri. Oprócz włączenia konkretnego utworu można również poprosić o najpopularniejszą playlistę z danego gatunku lub chociażby piosenkę z jakiegoś filmu.

[1/5]
[2/5]
[3/5]
[4/5]
[5/5]

Oczywiście aplikacja będzie połączona z iTunes, a użytkownicy Beats Music zostaną automatycznie przeniesieni. Apple wspomniało, że znajdziemy w tym serwisie miliony piosenek, a od samego początku będzie on dostępny w ponad 100 krajach.

Jeśli chodzi o koszty to abonament podstawowy będzie kosztować 9,99 dolarów miesięcznie, ale pierwszy kwartał dostaniemy za darmo. Poza tym Apple pomyślało również o całych rodzinach i za 14,99 dolarów będzie mogło z jednego konta korzystać nawet 6 użytkowników. Oczywiście każdy z nich będzie miał własne podpowiedzi i playlisty. Usługa wystartuje 30 czerwca na na urządzeniach z iOS (pojawi się w wersji systemu 8.4), a jesienią będą mogli z niej skorzystać użytkownicy Androida.

Obejrzałem całą konferencję Apple z dużą uwagą i po cichu liczyłem na to, że Apple Music będzie prawdziwą rewolucją na rynku muzycznym. Jak zostało wspomniane na scenie, ta usługa ma niemal miliard potencjalnych użytkowników, co daje firmie z Cupertino doskonały start. Beats Music oraz iTunes to również mocne filary tego serwisu, więc Tim Cook teoretycznie ma wszystkie asy w rękawie, żeby zdominować ten rynek. Mnie jednak Apple Music do siebie nie przekonało. Z informacji, które zostały przekazane nic nie sprawiło, że chciałbym zrezygnować ze Spotify i przejść do Apple. Zresztą pewnie sam Drake miałby problem ze wskazaniem sensownych powodów.

Aktualizacja

Polskie ceny prezentują się następująco:

  • 4,99 euro (ok. 21 zł) za pakiet indywidualny;
  • 7,99 euro (ok. 33 zł) za pakiet rodzinny (do 6 osób).

Nasze ceny są zatem znacznie atrakcyjniejsze niż na Zachodzie. O ile ponadto koszt subskrypcji dla klientów indywidualnych to standard w Polsce, o tyle cena pakietu rodzinnego prezentuje się świetnie. Apple Music może zatem u nas namieszać.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.