Apple to chyba jedyna firma, która gra z klientami w otwarte karty

Apple to chyba jedyna firma, która gra z klientami w otwarte karty14.06.2016 10:33

O Apple'u można powiedzieć wiele. Również wiele złego. Czego by jednak ekipa Tima Cooka nie wymyśliła, zawsze stawia przed klientami sprawę jasno. Niewiele jest firm, o których można powiedzieć to samo.

Jesteśmy świeżo po konferencji otwierającej WWDC 2016, podczas której zaprezentowano systemy iOS 10, watchOS 3 oraz macOS Sierra. Po raz kolejny oglądałem ją z poczuciem "kurczę, ta firma wie, jak robić prezentacje". Nie tylko dlatego, że było to niezłe show, ale i dlatego, że przedstawiciele Apple'a odpowiedzieli na wszystkie pytania, które zdążyły pojawić się w mojej głowie. Dowiedziałem się:

  • jakie nowe funkcje dodano;
  • kiedy ruszy otwarty program beta;
  • kiedy - mniej więcej - ruszy proces aktualizacyjny;
  • które urządzenia dostaną aktualizację, a które zostaną porzucone.

Czyż nie o to chodzi w prezentacjach? Żeby informować o wszystkim, co interesuje grupę docelową? Koniec końców wszystko sprowadza się do tego, aby wcisnąć produkt jak największej liczbie ludzi. Dlaczego więc tak często krytykowany przecież Apple zdaje się być jedyną firmą, która niczego przed klientami nie ukrywa?

Zwróćcie uwagę na to, że prezentacje konkurencji zazwyczaj rodzą więcej pytań niż odpowiedzi

Przypomnijcie sobie, kiedy ostatnio w dniu premiery smartfona poznaliście choćby cenę i dokładną datę wejścia do sprzedaży. Apple takie informacje na temat kolejnych iPhone'ów podaje od razu. Oglądając konferencje androidowych producentów zazwyczaj mam wrażenie, że ci starają się ukryć przede mną podstawowe informacje na temat produktu, który próbują mi wcisnąć.

Z tegorocznych głośnych prezentacji, które zostały w miarę sensownie ograne, do głowy przychodzą mi tylko Huawei P9 Galaxy S7. Również o producentach tych urządzeń ciężko jednak powiedzieć, aby grali z klientami w otwarte karty; Huawei P9 Plus trafił do sklepów później i po cichu, a część akcesoriów do S7 przez wiele tygodni istniało tylko w materiałach promocyjnych. Nie wspominając już o takich błahostkach jak niejasności wokół dostępności srebrnej wersji S7, bo Apple nawet to robi lepiej - wszystkie warianty kolorystyczne iPhone'ów kupisz w internetowym sklepie Apple'a.

Jak długo konkretny smartfon z Androidem będzie wspierany?

Na to pytanie - poza nielicznymi wyjątkami - również trudno jest znaleźć odpowiedź. Abstrahując już od długości wsparcia aktualizacyjnego, bo gorszy od braku aktualizacji jest brak wiedzy o braku aktualizacji.

Użytkownik 5-letniego iPhone'a 4s może teraz wejść na stronę Apple'a, zerknąć na listę urządzeń kompatybilnych z iOS-em 10 urządzeń i pomyśleć "oho, pora wymienić sprzęt". W przypadku Androida jedynym sposobem jest zazwyczaj odczekanie kilkunastu miesięcy; jeśli w tym czasie nie pojawiła się żadna aktualizacja, wsparcie prawdopodobnie zostało zakończone...

No i to wielomiesięczne oczekiwanie aż nowe urządzenie trafi do sprzedaży

iPhone'y lądują na półkach sklepowych kilka dni po prezentacji (przynajmniej w niektórych krajach). Tymczasem konferencje poświęcone LG G5, Moto Z czy Xperii X można streścić słowami: "patrzcie jakie mamy fajne telefony, kiedyś tam może będziecie mogli je kupić".

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.