Pomoc techniczna Apple'a na Twitterze - Apple'u, robisz to źle

Pomoc techniczna Apple'a na Twitterze - Apple'u, robisz to źle03.03.2016 18:10

Apple nie jest specjalnie aktywny w serwisach społecznościowych. Firma nie ma nawet swojej głównej Strony na Facebooku, a osobne profile w różnych społecznościówkach mają jedynie pojedyncze usługi takie jak App Store czy Apple Music. Od dziś za pośrednictwem Twittera można także uzyskać pomoc od działu zajmującego się wsparciem technicznym. Przynajmniej w teorii...

Twitter to jedno z moich ulubionych miejsc w sieci. Przede wszystkim dlatego, że dzięki niemu mam szybki dostęp do informacji i stały kontakt z ludźmi o podobnych zainteresowaniach, ale istotny jest także fakt, że jest to platforma znacznie ułatwiająca kontakt z markami. Jeśli mam jakiekolwiek pytanie do sklepu, restauracji czy producenta sprzętu, w pierwszej kolejności uderzam na Twittera (o ile to możliwe).

Cieszy zatem fakt, że w końcu na Twitterze pojawił się także oficjalny profil Apple Support. Jak czytamy w jego opisie:

Apple Support:

Jesteśmy tu, by dostarczyć wskazówek, trików i przydatnych informacji, gdy ich najbardziej potrzebujesz, a jeśli masz jakieś pytanie, cóż - jesteśmy tu, by pomóc także z tym.

Niestety szybko okazało się, z jakiego rodzaju wsparciem mamy do czynienia

Chłopaki z ThinkApple postanowili trochę potrollować pomoc techniczną Apple'a, pytając o to, w jaki sposób zmienić język Siri na polski. Jedyna prawidłowa odpowiedź na to pytanie jest taka, że Siri w ogóle nie wspiera języka polskiego. Wiem to ja, wiecie wy, ale pomoc techniczna Apple'a nie wie, dlatego konieczne było dopytanie o używane urządzenie i wersję systemu.

Czy naprawdę tak wielkiej firmy nie stać na posadzenie przed komputerem kompetentnych osób?

Na tle innych firm portfolio Apple'a jest wyjątkowo skromne i przejrzyste. Gigant z Cupertino nie ma w swojej ofercie tysięcy smartfonów, pralek, lodówek, odkurzaczy i suszarek do włosów, dlatego udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące garstki produktów powinno być błahostką. Tymczasem przejrzyjcie sobie odpowiedzi supportu. Konkretów jest mało, bo w większości przypadków przedstawiciele firmy wklejają gotową formułkę dopytując o często zbędne szczegóły lub odsyłają do innych działów.

Rozumiem, że Apple Support zasypywany jest także przez masę głupich lub/i nieprecyzyjnych pytań, ale na konkrety wypadałoby odpowiadać konkretami. Tymczasem jeśli zapytasz o to, jak zmienić tapetę na iPadzie, najpewniej doczekasz się odpowiedzi w stylu: "podaj nam używaną wersję iOS-u, Apple ID, wzrost, numer buta, kolor włosów i nazwisko panieńskie matki swojego dentysty, a następnie zajrzyj do instrukcji". Nie tak to powinno wyglądać.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.